oplossing drama plafond

  • mart

    hallo

    ik heb in mijn huurflat 2 kamers met plafonds waar veegvast op zit gesmeerd

    is er een methode om daar overheen te smeren zonder de veegvast eraf te

    moeten halen ?

    ik heb 5 jaar terug in de woonkamer veegvast van het plafond afgehaald (met een schrapertje, alles wat groter was bleek niet effectief)

    en dit duurde 3 avonden (bloed zweet en tranen) met 2 man en dit was echt een drama

    als iemand ideeen heeft hoor ik het graag

    groeten

    mart

  • Rob

    optie1..Afwassen met water maar dat word ook een bende……optie2….Voorstrijken en een syntetishe muurverf gebruiken……optie3….ook weer veegvast gebruiken…maar hoe ziet het er nu uit bladders of..?????

  • mart

    bedankt voor je snelle reactie rob

    er zitten een paar kleine bladdertjes op aan de zijkanten

    wat voor voorstrijk bedoel je?

    zou dat echt kunnen gaan werken?

  • Rob

    die bladders moeten weg…….hoe groot zijn die plafonds???????????

  • mart

    1 x 4x3 meter

    1x 2x3,5 meter

    1x 4x4 meter

  • Rob

    oeh das best veel om ff schoon temaken………misschien moet je gewoon weer veegvast gebruiken.Dit spul is niet zo duur dus je zou een bus kunnen halen en uit proberen wat er gebeurd(2.5 liter).Alleen je moet hem niet rollen denk ik(kan het wel proberen)misschien dat je hem los trekt.Gbruik een goede blok witter is erg zwaar werk….is er een groothandel bij jou in de buurt.Dus geen karwei of iets.

  • mart

    ha rob

    bedankt voor de tips , ik ga nog ff overleggen wat we gaan doen

    blokwitters zijn geen probleem, ik werk bij een technische groothandel

    als materiaalman/onderhoudsmonteur

    groet

    mart

  • Rob

    Ik hoor het wel of er problemen zijn………….ben wel benieuwt.Suc6.

  • Toon

    Als je het goed wilt doen, haal je toch alles eraf, opnieuw veegvast gebruiken vind ik persoonlijk niet zo een goed idee, ik heb hiervan niet echt het idee dat het goed dekt.

  • Rob

    veegvast heb ik hele goeie resultaten van..moet het natuurlijk wel al op deze ondergrond zitten anders gaat het fout.latex kunnen ze niet gebruiken want dan komt het hele zooitje naar beneden(misschien wel een tip om het snel schoon temaken)ik zou toch een proef doen met veegvast(1kamertje)tja het is een gok maar als het lukt ben je klaar anders is het jammer….dan kun je nog syntetisch proberen(terpentine verdunbaar)maar wie ben ik doe dit werk pas 20jaar.maar kan natuurlijk niet goed oordelen door de computer.Grt Rob…………….