keldertje

  • rene

    Onder mijn slaapkamer is het uitgegraven en daar is nu een ruimte van 4x2 meter en 1.60hoog.

    Het probleem is dat de ruimte erg vochtig is. Alle muren zijn door de vorige bewoner glad gestuct en de vloer is gestort beton.

    Nu zag ik dat de vorige bewoner de ventilatie in de buitenmuur. aan de binnen zijde dicht gesmeerd had met cement. Dit heb ik er al uit gehakt om voor meer ventilatie te zorgen.

    Zal het zo moeten zijn dat ik in dit keldertje een kleine radiator op moet hangen om het wat droger te krijgen. (ik heb nu zowieso even een vochtvreter geplaatst).

    Wie heeft er tips of info om deze naar mijn mening mooie ruimte (voor opslag) toch te kunnen gebruiken zonder dat alles beschimmeld.

    groeten rene

  • majel77

    Hai Rene,

    Wij hebben ook zo'n keldertje, dat is tot slaapkamer omgebouwd…en heel erg vochtig.

    Van Aquaplan hebben ze speciaal voor kelders een epoxyhars, daar kun je de wanden mee behandelen, je moet echter wel heel je keldertje behandelen(op zijn minst tot boven het gedeelte dat onder de grond ligt) en alsnog voor voldoende ventilatie zorgen anders krijg je weer last van condens, snappie. dit spul is bij alle bouwmarkten zo'n beetje verkrijgbaar en het is vooral niet goedkoop, dus als alternatief kun je ook overwegen om te behandelen met het tweecomponentenspul(volgensmij is dit ook een epoxyhars) dat men vaak in autoshowrooms en garages op de vloer heeft zitten. waar je dat kunt kopen weet ik echter niet, wij hebben het eens van een vriend gekregen

    Wij hebben ook eens een bedrijf over de vloer gehad, die kwam ook met een epoxyhars, maar dat zou ons voor een ruimte van 3 bij 3 en nog geen 2 meter hoog schrik niet 16000 euro gaan kosten, dussss

    Succes

    majel77

  • rene

    pfff dat vind ik nogal wat 16000 euro. ik denk dat ik er dan maar even vanaf zie.

    iemand anders misschien nog goedkopere alternatieven?

    groet rene

  • Midpitch 1888

    Slurpie! Heel veel slurpies…

  • Jan

    Je kan de muren ook laten impregneren.

    Ik heb er zelf aqua stop (ofzoiets) op gestuct,daarna met watervast tegellijm tegels gezet.

    Alleen de voegen wasemt iets uit,heb altijd een vocht vreter staan,en een klein raampje doet ook al wonderen,en het bier blijft altijd lekker koud ;)

    Het beste blijf t om de kelder aan de buiten zijde waterdicht te maken,maarja daar kun je meestal niet meer bij.

    Kost echt geen 16000,€, hij bedoelde waarschijnlijk voor heel de straat,daar heb je 2 nieuwe kelders voor.:(

    Jan :)

  • jspost

    Het is bij mij niet zomaar vochtig in de kelder, er staat in een hoek echt een laagje water (paar centimeter). Op de muren zit hier en daar ook een witte, engelenhaarachtige aanslag (schimmel denk ik?). De afvoerbuis van het toilet kan ik zien, maar die is kurkdroog. Verder is er niets te zien dat zou kunnen lekken, en de vloer is met cement oid afgewerkt. Behalve dat een vochtvreter dit denk ik niet trekt, is er denk ik iets anders aan de hand dan alleen maar vochtig. Er zitten zo te zien ook voldoende ventilatiemogelijkheden. Kan bijvoorbeeld grondwater door het cement heen komen? Of heeft iemand anders een idee wat ik zou kunnen controleren?