zwart uitbetalen/ bouwdepot

  • arnold

    kan je ook declareren. Immers je betaalt bij een aannemer ook voor het gebruik van het gereedschap en de puinbak. Geen probleem

  • Repelsteeltje

    Mijn hemel, en allemaal gillen als de aftrek van hypotheekrente weer ter discussie staat.

    Grtz

  • Jan Peters

    Dat dacht ik nu ook de hele tijd.

    Aan de ene kant geen belasting willen betalen en aan de andere kant wel de hypotheekaftrek op de te betalen belasting willen toepassen. En wie gaat dat betalen…

    Volgens mij heet dit gewoon stelen van je mede belastingbetalers. En valt deze discussie onder het kopje georganiseerde misdaad.

    Het is net alsof ik in een discussie beland ben waar besproken wordt hoe je het beste auto's kunt leegroven, of fietsen kan stelen, of zakkenrollen.

  • arnold

    Net alsof jij nooit wat zwart hebt gedaan. Ben wel met je eens dat je dat dan ook niet op je bouwdepot moet declareren. Overigens is het het probleem van degene die de klus uitvoert of het zwart is of niet

  • gijs

    toch jammer dat gamma het bonnentje in neemt, of doorkrast. Dan heb je er niets meer aan.

  • Haakmeer

    je moet toch een kopie van de bon opsturen naar de bank.

    haal je eerst materiaal op.

    handig is als je iets haalt gewoon veel te veel haalt, valt het nl minder op.

    het restant breng je een paar dagen later gewoon terug.

    ben je thuis meteen kopie maken van de kassa bon en de kopie opsturen naar de bank. geld wordt terug gestort en de gamma betaald je contant het teruggebrachte goederen uit.

    kan je hier de persoon van betalen die je helpt.

    zo heb ik het tenminste gedaan.

  • Gijs

    Originele bonnen naar de bank. belastingdienst kan ze ook nog opvragen, dus ik zou er niet teveel mee lopen knoeien.

  • joan

    Ach doe niet zo flauw joh, als ik verdorie kan bezuinigen op een dure reparatie

    ga ik dat zeker niet laten hoor!! Alleen zorg ik er dan wel voor dat ik iemand kies

    die overdag ook gewoon hard voor zijn baas moet werken. Ik zal dus nooit gebruik maken van iemand die zgn. is afgekeurd en zichzelf helemaal suf klust!

    En het is vaak gewoon de keuze, of de reparatie niet laten doen omdat je het maar amper kunt betalen als je een bedrijf inschakeld. Of gewoon via een kluskennis laten uitvoeren omdat je het dan wel kunt betalen. En die kluskennis koopt vaak materiaal van zijn eigen baas dus die wordt er ook niet slechter van.

    Want als mensen eenmaal een beun inschakelen dan weet je toch al wel dat zij de klus nooit door een bedrijf zullen laten doen omdat dat te prijzig is. Zeg nou eerlijk als je geld genoeg hebt laat je toch liever een bedrijf komen, heb je tenminste ook nog enige garantie zeg maar.

    Dus zolang je geen WAO ers in dienst hebt en gewoon hardwerkende mensen die een extra centje goed kunnen gebruiken is daar niets mis mee!!