Thermostaatkraan van de radiator stuk???

  • Ton

    Ik heb een paar maanden geleden een thermostaatkraan voor op mijn nieuwe radiator in the badkamer gekocht, een goedkoop plieger ding bij de gamma. Nu is dat ding volgens mij stuk, want de kraan blijft altijd open staan zelfs als ik hem helemaal dicht draai. Mijn vraag is dus is hij nu stuk of heb ik ergens een stomme fout gemaakt. Tweede vraag, zijn de afmetingen van zo'n kraan standaard, kan ik hem dus 1 op 1 vervangen door een beter exemplaar zonder de leidingen aan te moeten passen? Alvast bedankt, Ton

  • nico

    Pflieger is goed. terug voor garantie???

  • Rob

    volgens mij kan hij uit mekaar.aan de binnen kant zie je vaak ook nog een afstel mogelijkheid…..*-1 t/m5kan je ook nog afstellen.blijft het pinnetje niet hangen?

  • Koos

    Wat ik mij afvraag: is het bovenstuk (regelgedeelte) wel goed op de het kraangedeelte gedraaid? Ik zou dit voor de zekerheid even controleren. Eerst even alleen het bovenstuk losmaken dan de knop in de warmste stand zetten (5) en daarna weer monteren en eventuele nokjes in de overeenkomstige sleufje laten vallen. De wartelmoer moet hierna goed aangedraaid worden.

    Succes

  • Ton van der Laan

    Na jullie aanwijzingen heb ik het nog eens bekeken en mij viel op dat de ik de kraan in kon drukken en dat er nog schroefdraad over was om de kraan er verder op te draaien. Verder draaien ging allen wat te moeilijk naar mijn smaak. Dust kraan loshemaakt en schroefdraad goed schoongemaakt. Nu kon ik de kraan er gemakkelijker op draaien en volgens mij werkt hij nu. Bedankt voor de aanwijzingen.