wachttijd vloerverwarming inschakelen

  • rene

    Hallo

    ons nieuwe huis is 2 weken geleden opgeleverd en vorige week is de nieuwe vloer gelegt.

    keramische tegels op een nieuw ge-egaliseeerde ondergrond .

    Toen wij aan het bedrijf vroegen wat de tegels geleverd heeft ( en ook heeft gelegt )

    waneer wij konden beginnen met het opvoeren van de temperatuur via de vloerverwarming ( beneden hebben we alleen vloerverwarming en geen bijverwarming )

    kregen wij als antwoord : de volgende winter , het beste konden we tot na de zomer wachten met de vloerverwarming te gebruiken omdat eerst de betonvloer van de nieuwbouw en ook de egalisatie eerst goed moest kunnen drogen .

    nu ben ik van mening dat ik op een gevraagt advies van een degelijk bedrijf moet kunnen afgaan zonder hier mjn bedenkingen over te hebben.

    maar een jaar onze vloerverwarming niet gaan gebuiken lijkt me wel heel erg lang.

    weet iemand of dit advies echt klopt ???

    vr gr. Rene

  • Gerrit

    Het klinkt heel vervelend, maar de man heeft wel gelijk. Als je n.l. te vroeg begint te stoken heb je kans dat je vloer er aan gaat en dan heb je toch een behoorlijke schade. Dat zal hij niet voor zijn verantwoording willen nemen.

    Advies, begin na 6 weken eens met een watertemperatuur van 20 graden. Verder gewoon geduld hebben. Ik heb gevallen gezien waar ze niet naar de adviezen hebben geluidterd en die waren niet blij.

    Gerrit