help wie weet dit

  • mimi

    ik heb een bauknecht wasmachine van drie jaar oud die ineens niet meer warm wordt hij heeft twee uur aan het draaien geweest maar warm worden ho maar nu heeft mijn man hem open gemaakt hij ziet er als nieuw uit van binnen en van buiten en ontdekte dat bij de print plaat een zwart brand vlekje zat net of daar iets was door gebrand dus als we er een nieuwe print plaat in zetten moet het probleem dan verholpen zijn of doen we er beter aan een nieuwe te kopen ondanks dat deze bijna nieuw is

    hopelijk kan iemand raad geven

  • Jos

    Hoi Mimi,

    Als ik dit zo lees, lijkt mij dat van het stuurmoduul het

    verwarmings-relais het begeven heeft.

    Weet niet of je aan de andere kant van de print dit blokje ziet.

    Als je een handig persoon bent, kan met dit oplossen om

    het relais los te solderen en vervangen.

    Een compleet stuurmoduul vind ik wel prijzig.

    Hoop dat jij hier is mee kunt.

    m.vr.gr.

    Jos

  • Gerrit

    Als deze nog bijna nieuw is, is het echt niet nodig om een nieuwe te kopen. Je moet eerst proberen te vinden waardoor de print defekt is geraakt. Dat kan spontaan zijn, maar ook doordat er b.v. een onderdeel defekt is. Omdat het water niet warm wordt, stel ik voor dat je met een meter kontroleert of het element spanning krijgt. Kontroleer dan ook meteen het element. Meet je ook sluiting naar aarde, is er weerstand tussen de aansluitingen?

    Sukses

    Gerrit

  • Hans F

    Tja, 't kan ook iets anders zijn hoor,

    gewoon beginnen bij het begin:

    krijgt het verwarmingselement spanning?

    Dan verder terug meten, een zwart vlekje op zicht zegt niet zoveel,

    is er een printspoortje doorgebrand?

    Hans Fix

  • mimi

    ja het is de print plaat die aan de zijkant zit daar zit bij de soldeer gaatjes draadjes een zwarte plek als of iets door is gebrand heb bauknecht gebeld die zij dat er waarschijnlijk iets kapot is aan de print plaat als je die moet vernieuwen dan kost je dat 635 euro dit is toch te gek de droger heeft 350 euro nieuw gekost daar heb ik er bijna 2 voor t,is niet te filmen wat een bedrag ik kon het gewoon niet geloven maar het is echt waar om de soldeer draadjes eventueel te solderen daar heb je apparatuur voor nodig en wat kennis die heb ik dus niet dus zal het wel een nieuwe droger worden helaas deze is verder als nieuw

  • michel

    hoe zit het dan met de garantie?

    het lijkt mij dat je toch wel van een droger kunt verwachten dat ie langer dan drie jaar mee gaat. dus dat dit onder de garantie valt. Even naar de verkoper/winkel.