tussenmuurtje?

  • Goose

    Aloha,

    Ik wil graag een muurtje aan de achterkant plaatsen van mijn keuken(half hoog)

    Hoe kan ik dat het beste doen?

    Ik kan niet boren in de vloer omdat daar de vloerverwarming loopt en ik niet precies weet hoe en waar :(

    Suggesties please!!!

    Greetz

  • henk

    kun je het niet met constructielijm (bruislijm) vast plakken?

    eerst wel goed stof vrijmaken natuurlijk.

  • johan

    hoi,

    bruislijm lijkt me niet verstandig, dit is een niet echt flexibele kit/lijm.

    Dan kan ja beter voor een andere kit kiezen, zoals fix-all kit. Ik neem aan dat er plavuizen op de grond liggen…. Je kan je muurtje misschien wel vastboren aan een bestaande muur.Misschien moet je meer info geven over de situatie zaols grote en de plaats waar het precies komt.

    groetjes Johan

  • Goose

    Aloha,

    Het muurtje moet ongeveer 3 meter lang en 1.30 meter hoog worden.

    Aan de ene kant kan het gewoon vast aan de muur de andere kant is ongeveer midden in de kamer.

    Kan het eventueel met zeg maar korte schroeven in de plavuizen?

    Zodat ik net niet door de plavuizen kom?

    Greetz

  • johan

    Hoi Goose,

    Echt veel nut hebben korte pluggen niet, want een tegel is hooguit 11 mm dik.

    Het hangt er ook van af met welk materiaal je je muurtje maak. Maak je het van hout + gips platen of van een steen soort.

    Als je kiest voor hout kan je ook eenhouten balk aan het eind van je muurtje omhoog laten steken… tot het plafond, heb je meer stevigheid. De onderkant zou ik nog steeds in een flexibele kit zetten.

    Als je voor een steen soort kiest kan je de steen verlijmen op je plavuizen.

    Ik hoop dat je iets aan mijn info heb, als je meer wil weten roep je maar , veel plezier. groetjes Johan

  • Villa Kakelbont

    Hallo,

    is het misschien een idee als je op het eind van je muurtje de blokken haaks tegen de muur zet (ik ga er vanuit dat je ytong blokken gebruikt), dan kun je je muur daar aan vast maken zodat dit stevigheid geeft. Eigenlijk een soort T met een heeeele lange stok maken.

    En je kunt er dan ook een plank op maken die als soort bar dient.

    succes !!

  • Goose

    Bedankt allemaal voor de reacties en tips.

    Ik denk dat ik dan toch maar met blokken ga werken en dan maar voor de eerste keer stucen :))

    Wens me succes :)

    greetz