Geluidsisolatie op muur,welke

  • Eric.

    Wij willen een stevige geluidsisolatie aanbrengen op een muur,en hierna schrootjes of wandpanelen er over heen oid,deze muur grenst aan de buren namelijk die niks gewend zijn blijkbaar,dus wij gaan als eerste maatregelen nemen,welke soort is de beste en meest isolerende ?

    Welk merk en soort is nu eigenlijk het beste ??

  • Ron

    Steenwol of……………..de buren of……..zelf verhuizen

  • herman

    Zeker bij geluidsisolatie is het belangrijk ieder direct contact te vermijden. Dus het hout niet koud op de muur maar iets van rubber oid aan de achterkant en het gebruik van kozijnpluggen ivm de kunststof schacht. Het rubber ook tussen de vloer en het hout en tussen het hout en het plafond. Ook de schrootjes of wandpanelen vrij houden van de wanden, vloer en plafond en indien mogelijk met kit afdichten.

    succes

  • nico

    en voor de wandafwerking een gesloten folie maken help ook heel wat.

  • Eric

    Steenwol dan maar,verhuizen doen we niet.

  • Eric

    Ik heb die wandisolatieplaten gezien bij gamma,een soort rubber,met die punten e rop,de punten moeten dan naar onze binnenzijde toe geplaatst worden….hieroverheen schrootjes oid

  • Eric

    Herman dat was ook de vraag,ik wil een folie of rockwool oid eerst aanbrengen,maar dat spul van Rockwool is dacht ik in princiepe voor tussenwanden ( dus tussen de metalen constructie plaatsen ) dus dat hebben we niet nodig.

    Het is gewoon een kale muur nu,ik ga oude behang weghalen,hierna wil ik een isolatiemateriaal aanbrengen waarover HEEN ik gewoon schrootjes oid ga zetten,of wandpanelen……de isolatie heeft prioriteit,zo kan ons in ieder geval niet verweten worden dat ons het geen bal interesseert en dat we er iets aan willen doen namelijk.

    Alvast bedankt

  • roy

    De enige manier om (lucht)geluidisolatie te krijgen is een zg. buigslappe voorzetwand, die dus NERGENS aan de betreffende wand wordt bevestigd maar alleen aan de randen, dus vloer en plafond. Voldoende massa (want alleen met massa kun je geluid tegenhouden) gebruiken, dus bijv. 2x gipsplaat en in de spouw isolatie om evt. resterende “galm” in de spouw te voorkomen. Da's dus wel even ingrijpender (en moeilijker) dan eerder genoemde “oplossingen”. Wandisolatie met punten erop (schuimrubber dus?) is alleen werkzaam voor geluidsabsorptie in de lawaaiige ruimte zelf, helpt dus niets voor die arme buren. Schenk verder vooral aandacht aan alle kierdichtingen (randen) want anders heeft 't nog geen effect.

    Alle andere pogingen zijn min of meer zinloos. Geluidsisolatie is en blijft erg moeilijk, hoge kosten voor een marginaal resultaat, helaas.

    Toch succes,

    Roy

  • Jan Peters

    Volg de raad van Roy op.

    Kijk ook eens op de sites van Rockwool en knauf voor de uitvoering van (geluids)isolatie zoals Roy die aangeeft.

  • eric

    Erg proffesioneel wat roy zegt,maar dat gaat me te ver,ik kan dit gewoon niet,het zal dus 2 keer laags gipsplaten worden vermoedelijk,maar bedankt mannen.