travertin stoppen

  • Andre van Berkel

    Ik heb een travertin vensterbank op maat gemaakt en dus heb ik nu holtes aan de zijkanten.

    Waarmee worden deze holtes “gestopt”? Is dit gewoon gips, plameer of wordt er ander materiaal gebruikt?

    Alvast bedankt!

    Andre

  • Gerrit

    Als regel worden deze kieren gekit.

  • Andre van Berkel

    Beste Gerrit,

    Bedankt voor je reactie, maar het gaat niet om kieren tussen de vensterbank en bv. het kozijn.

    Ik heb het travertin “zelf” op maat gesneden. De gesneden kant van het travertin vertoont nu holtes (want travertin is een poreus materiaal) en is dof.

    Mijn vraag is dus eigenlijk: met welk materiaal worden deze holtes opgevuld en hoe polijst ik het travertin zodat het weer een mooie travertinglans heeft.

  • Gerrit

    Sorry, dat had ik er niet van begrepen.

    Halaas heb ik daar geen antwoord op. Wacht even af, er zit hier vast wel een deskundige die het weet.

  • Matthieu

    De natuursteenhandel en ook sommige bouwmarkten hebben speciaal stop / vulmiddel voor de dov. natuursteensoorten.

    Het is vaak een twee componenten epoxy middel wat de kleu en structuur heeft van het basismateriaal (travertin)

    Met een wetsteen of zeer fijn schuurpapier kun je de kopkant polijsten zodat deze nagenoeg dezelfde glans weer heeft als de bovenzijde

    succes

    matthieu

  • Hans Bok

    In de hal van onze woning hebben we een travertinvloer/tegels. Op bepaalde plaatsen zijn kleine gaten ontstaan, die volgens advies gevuld kunnen worden met travertin vulsel. Waar is dat vulsel te koop, en wat kost dit???

    Bedankt voor Uw advies,

    Groeten,

    Hans Bok