beton storten, hoeveel zakken???

  • Jan-Cor

    Ik ben er nu achter, je hebt voor 1 kuub ongeveer 12 zakken van 25kg cement nodig. Ik heb ongeveer 1,25 kuub en ik had aan 14 zakken genoeg dus daar hou ik het eerst bij. Ben nu wel een stuk goedkoper uit dan kant-en-klaar beton en ik heb mijn eigen betonmolen dus alles met elkaar gaat het nu wel lukken.

    Bedankt allemaal!

    Groetjes, JC

  • marcel

    ik heb net een schuur van 12m2 en 10/14 cm dik. gestort heb 2 kuub zand gemengt met stenen laten komen en was 14 zakken beton mortel nodig en er bleef 1 goeie kruiwagen zand gemengt met stenen over

  • c.rambow

    Wat een hoop gelul ,zeg ! de een geeft nog een stommer antwoordt dan de ander lees nu voor de aardigheid eens wat je voor een antwoordt je geeft op zijn vraag !.

    hij vroeg toch niet om een beton wagen of wel soms

    (Beste man je hebt 15 zakken cement van 25 kilo nodig )(vraag beantwoordt)

    waarom 15 zakken cement ,Dit,

    om het scheuren tegen te gaan en niet te veel water gebruiken zodat het op een zwembad lijkt ,stort eerst het onderste deel geheel dus ongeveer 5cm dik dan het bovenste deel voor de afwerking het laatste iets meer cement gebruiken zodat het beton bovenaan iets blauw wordt en dus dichter en sterker ,verhouding 1/2/3/ ooit iets van verhoudingen berekeningen gehoort?.leert men allemaal op school je kan het zelf bij pannenkoeken toepassen .

    succes

  • stef

    Beste,

    Jij kan op school wel geleerd hebben hoe je beton maakt, maar je hebt zeker niet geleerd zonder dt-fouten te schrijven.

    Zelden zo'n achterlijk stukje proza gelezen.

    En verhoudingen …. 't ja blijkbaar ken je er veel van, maar vergeet je erbij te zeggen of het volume, massa of mol - verhoudingen zijn, en in geval van cement en zand scheelt dit toch een serieuze slok op een borrel.

    Enfin … beton maken kan je dus.

    Groeten,

    Stefaan.

  • Margriet

    Nou ja, jij reageert op een bericht dat gestart is in sept.2006 en dat vind ik ook vrij onnozel.

    Dt of t, data lezen, allemaal een pot nat.

    Groet, Margriet.

  • Naatje

    En daar hebben wij nu erg veel lol om gehad…maar het was ook nuttig LOL

  • Art

    Beste Jan-Cor,

    Wij hebben recent voor een zelfde situatie gestaan. Alleen bij ons betrof het 48 m2 van 15 cm dik. Ik was al op weg naar de gamma voor een pallet cement toen iemand me attendeerde om gewoon beton te bestellen bij een betoncentrale. Dit is vanaf 3 kuub meestal goedkoper dan zelf aanmaken. Alleen dien je het dan wel zelf vanuit de mixer naar binnen te rijden met een kruiwagen. Een andere mogelijk is het om het met een pomp te doen. Je moet dan wel kiezen voor een kleine betonpomp, want grote zijn erg duur. Wij zijn toen op advies van de betoncentrale gegaan voor een kleine betonpomp. Informatie: http://www.kleine-betonpomp.nl/

    Bij een vloer van 12 m2 en 10 centimeter dik heb je 1,2 m3 beton nodig. Ik zou rekenen op een kuub zand en 10 pakken cement van 25 kg.

    Groeten,

    Art

  • j de muijnck

    vloer van 3x5 10 hoog

    balk van 16 meter 40 br 13 hoog