MDF beschadigd

  • Berdi

    Dag allemaal,

    Mijn MDF bureaublad is ontsiert met vlekken en krassen. De krassen komen (denk ik) van het schuren en de vlekken zijn erin gekomen nadat ik het blad na het schuren in de lak heb gezet.

    Nu heb ik het blad weer geschuurd, en weer en weer en weer maar… het blijft lelijk. Wie weet hoe ik het blad weer egaal kan krijgen?

    Bedankt en groet :-)

  • anous mv Jaiden & Sem

    mdf grond verf er op en er voor zorgen dat je er geen kaale pleken er in schuurt

  • Berdi

    Bedankt voor je reactie. Vraag: is dat in de oorspronkelijke kleur? Ik had en wil het blad namelijk blank gelakt hebben/houden.

  • anous mv Jaiden & Sem

    dan moet je bliven laken en met een water proef schuurpapiertje schuuren en niet door het lak heen

    wand mdf is papier en telkens als je m door schuurt dan gaan die vezels recht op staan en daar lak je weer over heen dus het helpt niet als je te goed schuurt

  • Berdi

    Ok. Moet ik het dan ook met water schuren of alleen met waterproof schuurpapier?

  • anous mv Jaiden & Sem

    nee geen water wel goed stof vrij maken

    papier en water gaad niet goed sammen dan word het heele blad dik

  • sander

    Je hebt het waarschijnlijk met een roller gedaan hierdoor heb je er aanzetten in lastig weg te schuren, een nieuwe plaat is niet zo duur denk ik.

    Gebuik dan nu wel een goede lak roller of liever een kwarst want het is een lastig klusje en die mdf plaat zuigt hard

  • Berdi

    Ik heb het inderdaad met een roller gedaan. Maar een nieuwe plaat is niet echt een optie, het blad is 150X150 en 3 cm dik, met uitsparingen waardoor het precies in de kastjes onder het bureau valt.

    Je zou toch denken dat je die laag er ‘gewoon’ af moet kunnen schuren of denk ik weer eens te simpel?

  • Margriet

    MDF is geen hout. Anders zou je gelijk hebben.

  • Freddy

    Kastje in MDF is klaar. Bovenblad is beschadigd door vallend voorwerp. Plaat is ruw en oneffen.

    Hoe en met welk product kan ik dit herstellen?