Lamellen voor het raam zijn te kort, verlengen mogelijk?

  • Sylvia

    Hallo,

    Ik heb lamellen voor de ramen in m'n nieuwe woning geplaatst. Blijkbaar heb ik de hoogte van het venster een beetje suf gemeet, want de lamellen zijn te kort. De onderkant van de lamellen hangt ongeveer 10 centimeter boven de vensterbank, zo dat er nog een stuk raam zichtbaar is. Voor de functie als zonwering volstaat dit wel, maar het ziet er gewoon een beetje suf uit.

    De voor de hand liggende oplossing is om een balk of dikke plank aan het plafond te schroeven, en daar de bevestigingshaken dan weer aan vast te maken. Het probleem daarbij is dat dat voor mij tamelijk bewerkelijk is. In feite moet ik dan weer een monteur laten komen om dat te doen, want ik heb sowieso geen boormachine, en dat plafond is keihard dus met een handboortje is het niet te doen. Ik zou ook de vensterbank kunnen ophogen, maar dan zit je met zo'n dikke balk voor het raam.

    Is het mogelijk om de lamellen op de één of andere manier te verlengen (aan de boven- of onderkant), zodat ze op de juiste hoogte boven de vensterbank hangen? Dat zou dan een snelle oplossing zijn, alhoewel wellicht wat minder fraai (of juist fraaier, dat weet ik dus niet.) Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt voor de input.

    Groeten,

    Sylvia

  • Margriet

    Kun je ze niet verlengen aan de bovenkant? Door daar het kettinkje te verlengen? Lijkt me trouwens een enorme klus.

    Andere mogelijke oplossing: Reepje plakplastic van ongeveer 10 cm aan de onderkant van je raam plakken. (transparant wit). Net iets hoger dan de te korte lamellen plakken en je ziet in ieder geval niet duidelijk meer dat je lamellen hoog water hebben. ;-)

    M.

  • nico

    hangen ze voor , of onder het raamkozijn, misschien kun je er een balkje onder schroeven om ze wat lager te krijgen ?

  • Kaylee

    Kan je nog aan extra lamellen komen dan om te verlengen?

    Je kan die plastic lamellen misschien verlengen door er met ducktape of ander stevig plakmateriaal een stuk aan te plakken.

    Eventueel daarover heen een stoffen strook in de kleur van andere huis-accessoires (bank of kussens)

    Misschien is dat plakplastic waarmee ze kastjes en/of kastplanken beplakken een optie? dat heb je tegenwoordig ook in allerlei verschillende kleuren.

    Suc6,

    Kaylee

  • @S

    oei dom dom dom.

    METEN IS WETEN !!!

    wat je ook gaat doen, echt mooi zal t niet meer worden.

    TIP voor anderen….knip niet alles in 1 x af meet er eerst een…

    succes en laat je oplossing maar hier horen, groetjes.

  • Peter Frings

    Verlengen van de lamellen word geen mooie oplossing.

    Wat je wel kan doen is de rail aan de bovenkant 10cm lager hangen, en deze oplossing wegwerken met een plank van ongeveer 15cm.

    Anders word het toch echt nieuwe lamellen kopen.

    Gr…Peter Frings

  • Sylvia

    Bedankt voor de tips allemaal.

    Ik kijk het nog eerst even aan (ook al doet het pijn aan de ogen …. ;-)

    Of ik daarna de boel verlaag (meest voor de hand liggend maar ook het ‘meeste’ werk), of een strook folie op de ramen plak of de vensterbank verhoog weet ik nog niet. Even broeden dus. De tip van de lamellen verlengen met stof (bv. de gordijnstof die ook elders in het huis gebruikt is) vind ik erg origineel en neem ik in de overweging mee.

    Nogmaals bedankt.

  • Stefano

    U zou er  met seconde lijm een stukje aan kunnen lijmen van het zelfde materiaal als u nog lamellen over hebt.

    De naad zou u rondom met sierlint kunnen wegwerken, misschien is er wel plakbaar sierlint.

    ook zou u misschien met siernoppen zoals op denim  de lamellen kunnen verlengen.succes.

  • temilin

    In a bygone era, amidst a realm dominated by the looming specter of exams, a mystical and enchanting Take My Online English Exam For Me service emerged, casting a transformative spell upon the landscape of academia. This remarkable service, akin to a portal of infinite wisdom, unlocked the door to success, beckoning students to traverse the enchanted corridors of knowledge with unwavering guidance.