sierletters

  • sven

    ben op zoek na sjablomen voor sierletters om een tekst op de muur te zetten.

    wie kan me daar aan helpen of weet waar dit te koop is?

    groeten sven

  • Kaylee

    Op internet googlen uitprinten en eventueel met carbonpapier overnemen

    mvg, Kaylee

  • sven

    ok dank je wel

    dat is een idee.

    maar er mogen er wel meer komen

    dank je

  • Jan Peters

    Sven,

    Je kunt de tekst ook eerst op je computer maken en vervolgens met een beamer op de muur projecteren.

    De geprojecteerde tekst kun je dan overtrekken en inkleuren met verf.

    succes,

    Jan

  • Kaylee

    Ze zijn nu ook in de aanbieding bij de karwei

  • sven

    wat bedoel je in de aanbieding bij karwei?

    wat precies

    dank je wel

  • Margriet

    Da's lastig, Sven.

    Ik ben er ook al een tijdje naar op zoek maar sjablonen zijn nooit groot genoeg voor een muur. Het zijn altijd veel te kleine letters.

    Je kunt beter plakletters kopen. Op dit moment heel goed te krijgen via Internet. Je muur moet dan wel goed glad zijn. Je kunt eventueel de tekst ook plakken op een stuk mdf of plaat (in de kleur van je muur) en dat ophangen, mocht je muur niet vlak genoeg zijn.

    Kijk even bij de afdeling “huis en inrichting” en kies dan kasten. Daar word je gebombardeerd met advertenties. Ze staan meestal bij de topadvertenties.

    Zoek met Google op interieurstickers, plakletters etc etc.

    Gr. Margriet.

  • Margriet

    Oeps, ik bedoel bij de een na laatste alinea uiteraard Marktplaats. :-)

  • Joke

    Je kunt gemakkelijk zelf de grootte bepalen van de letters.

    Als je eerst bepaalt welk lettertype je wilt gebruiken (internet of schrijfwarenwinkel) dan kun je deze evt.eerst een keer vergroten of vergroot uitprinten. Handig is om dit per woord te doen zodat je de juiste afstanden tussen de letters hebt, vervolgens teken je hierop hokjes van 1 cm. Bepaal hoeveel groter de letters moeten worden en teken vervolgens met potlood (heel dun) grotere hokjes op de muur. Dus als de letters 3 keer zo groot moeten worden, teken dan de hokjes ook 3 keer groter. Nu kun je uit de hand de letters overnemen. Lijkt moeilijk, maar valt erg mee. Als de letters met potlood op de muur staan kun je de lijnen weggummen of met muurverf wegwerken en de letters schilderen. Uiteraard kun je het ook gebruik maken van een soort projector, maar de letters vervormen snel en de randen zijn niet zo scherp. Ik heb deze techniek gebruikt op mijn site om zelf een schilderij te maken. www.homemadebyme.eu (zelf een schilderij maken) Als je nog vragen of suggesties hebt… groeten, Joke

  • sven

    dank jullie wel allemaal voor de reacties.

    ben er nog niet aan toe gekomen.

    druk met werken.

    maar zodra ik het doe laat ik weten hoe en wat ik gedaan heb.

    en margriet de muren bij een stucadoor zijn altijd glad en vlak :-)

    groetjes