Hoge pieptoon in huis

  • Guido83

    Hallo forumgebruikers,

    Ik woon nu al twee jaar met plezier in een rijtjeshuis. Sinds 3 à 4 maanden komt er (onregelmatig) een verschrikkelijk hoog geluid uit de muur in de woonkamer. Ik post dit bericht in de badkamer, waterleiding en afvoer sectie, omdat ik vermoed dat het probleem hier mee te maken heeft.

    Het geluid lijkt te komen uit de koof waar de afvoer- en waterleidingen door lopen. In de eerste instantie dacht ik dat het uit het stopcontact kwam, maar ik heb alle elektra afgesloten en toen was het geluid nog steeds aanwezig. Het betreft een heel hoog piepgeluid dat eigenlijk veelvuldig van toonhoogte veranderd. Het geluid is niet constant, het kan een dag weg zijn het kan een dag heel zacht zijn, maar het komt tot nu toe altijd terug.

    Ik heb de elektra, gas en waterleiding allemaal afgesloten, en zelfs dan is het geluid nog aanwezig. Ik heb twee opnames van het geluid gemaakt met mijn telefoon, je kunt ze hier downloaden:

    https://rcpt.yousendit.com/993748227/4e9a9292cf889736b9c1a8b28267ec90

    Sorry voor de ruis, ik weet niet hoe ik dit weg kan filteren.

    Echt alle hulp is welkom, en als jullie niet weten waar het aan kan liggen, kunnen jullie me dan tips geven bij wat voor soort bedrijf ik terecht kan met een probleem als deze?

    Guido

  • Guido

    Sorry, de geluidsbestandjes zijn niet luid genoeg.

    Op dit YouTube filmpje is het geluid goed te horen.

    http://www.youtube.com/watch?v=000dHqDa3GM

  • Timmer

    Ik hoor niks,maar dat kan aan mijn leeftijd liggen.Heb je soms mechanische ventilatie in je huis?Dat geeft ook wel eens problemen met geluid.

  • @$

    Ik denk dat er in de koker leidingen los liggen die ergens tegenaan schuren. Mechanische ventilatie kan het haast niet zijn omdat het geluid blijft als je de elektra uitschakelt.

  • bert segers

    ik heb een piep in huis t lijkt wel op n jonge vogel om de seconde soms als ik de ruimte binnenkom is t even weg het lijkt echt op een diertje had t vorige week in de slaapkamer en nu in de keuken onbegrijpelijk wie kan mij hier iets over vertellen gr bert

  • Johanna

    Hallo!!

    Sinds gisteren avond ff na 22.30 was net me bed in gegaan omdat ik de volgende dag weer moets werken

    hoorde ik een hele hoge toon, een soort piep dan was het weer hard en dan was het weer zacht denk wel dat het zoiest van 5 a 6 min door ging

    het was alleen te horen in gang en niet in de kamer vraag me toch af wat dat nu is geweest!!!

    Groet

    Johanna

  • Ben

    Wanneer je een hoge pieptoon hoort: Probeer ramen en roosters te gaan sluiten. Hogere tonen dringen namelijk niet of nauwelijks door muren/ramen heen. Het kan zijn dat iemand een luidspreker in de tuin heeft staan tegen dieren. Er is een meldpunt geopend tegen hoge pieptonen. Officieel heet het hoogfrequent geluid. Meer informatie kun je inwinnen op www.pieptonen.nl of te bellen met 06 49 13 77 77.

  • temilin

    Unlock your academic potential with our Take My Math Exam For Me service! Math exams can be daunting, but we've got your back. Our team of expert mathematicians is ready to tackle the toughest equations and ensure your success. Say goodbye to stress and hello to confidence. Get in touch today and let us help you ace your math exam! Your success is just a click away.