Volgorde verbouwing

  • Anneke

    Hebben een huis gekocht, die van top tot teen verbouwd moet worden. Er zit geen badkamer/keuken in en ook geen warm water.

    Welke volgorde kan ik het beste aan houden? De volgende dingen moeten gebeuren:

    (het is een tweelaagse tussenwoning, de schil van het huis is perfect bleek uit bouwkundig rapport)

    * slopen bestaande tussenwanden (geen draagmuren)

    * opnieuw indelen/bouwen tussenwanden

    * bijplaatsen electriciteitsgroepen in meterkast + electriciteit aanleggen in alle kamers.

    * isoleren van het dak/muren (alleen de voor en achter muur, niet de woning scheidende muren)

    * plaatsen van hr ketel + al het leidingwerk

    * maken van de badkamer

    * keuken plaatsen

    * muren stucen

    * vloeren leggen

    * inrichten.

    Wil vrijwel alles zelf gaan doen, neem hiervoor natuurlijk wel de tijd en heb veel hulp van vrienden.

  • rob

    hoi anneke

    de volgorde die zelf hier opschrijft is niks mis mee ,

    gr rob

  • Margriet

    Werk van boven naar beneden. (eerst boven klaar, daarna beneden).

    Anders moet je met materialen en rommel door beneden (al klaar) naar boven. Verder ziet het er goed uit. Punt 2 en 3 is vaak een combi. Denk goed om waar je je stopcontacten wilt en plaats die niet midden op een wand. (kasten). Plaats er niet te weinig! We hebben veel stopcontacten nodig tegenwoordig.

    Denk ook aan geschikte groepen voor de keuken. Ovens, magnetrons en vaatwassers trekken veel stroom. Soms moet je die groep splitsen.

    Dwing jezelf om alles af te werken als je er nog niet woont. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Plinten die niet geplaatst zijn worden NOOIT meer geplaatst.:) Zo spuugzat ben je het dan.

    Gr. Margriet.

  • Margriet

    Oh ja, probeer alstjeblieft een post te maken voor een paar snelle bouwvakkers. Die doen in een paar dagen waar je vrienden weken over doen……Vrienden hebben ook hun bezigheden, vertrouw niet teveel op vrienden….het is een hoop werk!

    Als je in Nh-noord woont weet ik wel een goede en betrouwbare aannemer voor je. (ik zit niet in de bouw, maak geen reclame, ben een tevreden, particuliere klant die zelf ook aardig kan klussen)

    Gr. Margriet.

  • sander

    Je kan ook extra dozen plaatsen, en weg smeren. Doe al wel het draad er in. Zou alleen geen flex gebruiken, maar normale pvc buis voor eletra.

    Je zou een voorzet want kunnen plaatsen, op de scheidings muur. Lijkt me niet prettig om de geluiden van de buren te horen.

    Sloopwerk, goed en door dacht doen. Beginnen met de plafons voor als je een muur wil slopen, soms zitten er wel eens verassingen. Dit met name in oude huizen,

    Van boven naar beneden werken.

    succes

  • Bas verbouwhulp

    De volgorde kan bepalen of je de verbouwing snel af hebt of af en toe terug moet grijpen naar iets wat niet zo handig gepland is. Bekijk hier meer tips over de volgorde verbouwing.