Gezondheidsproblemen door keiharde pieptoon bij onze buren

  • Anne

    Kinderen klagen in de buurt over een misselijkmakende hoge pieptoon. Het kastje hangt aan de schutting. Ik zelf hoor het geluid niet maar de kinderen helaas wel. Veel kinderen steken dan ook hun handen in de oren als zij daar in de buurt zijn. Het piepkastje geeft voor de kinderen een hele felle pieptoon af. Ik heb het merk gezocht op internet. Hierbij de technische specificatie van het treiterkastje:

    Kenmerken:

    - bereik van maximaal 200m²

    - 16 ~ 23kHz - max. 130dB

    - afmeting 135x70mm

    - spatwaterdicht

    - werkt ook tegen herten en knaagdieren

    - dier- en milieuvriendelijk

    Het valt meteen op dat hieruit 130 decibel uitkomt. Volgens mij krijg je dan ook nog eens gehoorschade hiervan? Volgens Wikipedia kan een mens horen tot een toonhoogte van 20 kilohertz. Er staat bij dier- en milieuvriendelijk. Maar niet kindvriendelijk vind ik. Ik vind het zelfs een onmenselijk apparaat en doet in mijn optiek fysiek geweld aan de mens. Zijn er mensen op het forum die hier meer van weten? En mag dit allemaal wel?

  • Alex

    Als unabhängiger Berater muss ich oft detaillierte Berichte und Präsentationen für meine Kunden erstellen. Die Zeit zu finden, um all diese Texte zu schreiben, wurde zu einer Herausforderung. Ich brauchte einen zuverlässigen Dienst, der sowohl technische als auch geschäftliche Texte verfassen konnte. Ich entdeckte hausarbeit schreiben lassen und war beeindruckt von ihrem Dienstleistungsangebot. Sie boten maßgeschneiderte Lösungen und hatten spezielle Angebote, die ihre Dienstleistungen erschwinglich machten. Die Qualität ihrer Arbeit hat sich erheblich auf mein Geschäft ausgewirkt, so dass ich mich mehr auf meine Kunden konzentrieren kann.