cv

• albert

Ik heb een nieuwe aftak aan mijn cv gemaakt. Dat heb ik in het verleden ook al eens gedaan.

Toen ging het prima, maar nu willen de nieuwe leidingen niet warm worden. Het lijkt wel of het water de afslag niet wil nemen.

Wie heeft een idee hoe dit probleem is ontstaan en op welke manier het kan wordne opgelost?

• Jan Peters

Misschien een buis die eerst omhoog lkoopt en vervolgens weer naar beneden.

• albert

de afslag is horizontaal (licht omlaag hellend) in het verlaagde plafond verwerkt, verdwijnt in de volgende kamer onder de vloer om na ngeveer 5 meter de radiatoren van onderaf van water te voorzien. De totale lengte van de lus is ongeveer 12 meter. De aanvoer is 28 mm buis (20 m vanaf de kachel) , de aftakking is 15 mm buis. Kan hier een te hoge weerstand in de buis zitten?Jan Peters schreef:

>

> Misschien een buis die eerst omhoog lkoopt en vervolgens weer

> naar beneden.

• Ron

Probeer eens het volgende:

De aftapkraan onder de radiator openen, als daar lucht uit komt is het opgelost heb ik ook een gehad.

De aanvoerleiding moet inderdaad zo laat mogelijk vertakt worden naar dun i.v.m. weerstand m.b.t. de pomp.

Hopelijk de eerste suggestie

succes

• rik

Anders als de lucht optie niet werkt, moet je al de radiatoren dichtdraaien, behalve die niet warm wil worden .Dan zet je de themostaat hoger zodat de ketel gaat branden.

Als je mazzel hebt druk de pomp van de cv ketel het water wel door de leiding heen.

Later wel de andere radiatoren open draaien , anders zit je in de kou.