Badkamer en keuken vernieuwen

• Mo

Hallo allemaal!

Ik wil jullie graag een vraagje voorleggen.

Wij overwegen om een ander huis te kopen, het is een vrij recent gebouwd (1995) 2-onder-1-kap huis.

Het huis is perfect, echter de badkamer en de keuken zijn totaal niet onze smaak.

Als we dit huis kopen, dan willen we zowel de keuken als de badkamer grondig onder handen laten nemen.

Zelf zijn we niet van die klussers (we maken meer kapot dan we repareren ;-)) dus we willen dit liever via een bedrijf laten doen. Geen beuners, gewoon een gerenommeerd bedrijf.

Nu hebben we geen idee wat ons dit gaat kosten.

Uiteraard krijgen we te maken met aanschaf van materialen, dit kunnen we natuurlijk min of meer zo duur maken als we zelf willen.

Heeft iemand een idee wat een bedrijf rekent voor het compleet installeren van een keuken en badkamer?

Er zal ook betegeld moeten worden, dit kunnen we zelf niet.

Het oude sanitair / keukenblok eruit slopen zal nog wel lukken, maar de rest (aansluiten van water, evt. verleggen van leidingen in de badkamer etc.) zullen we moeten laten doen.

De badkamer is ongeveer 3 x 2.

Het hoeft trouwens echt niet op de cent nauwkeurig te zijn hoor, we zijn gewoon benieuwd naar een indicatie van de kosten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• roy

Geef even aan welk niveau je in gedachten hebt, want in deze branches heb je “normaal, luxe, bijzonder luxe en afschuwelijk luxe” met de bijbehorende budgetten ….

Roy

• Mo

Hoi Roy,

Dank je wel voor je berichtje.

Ik denk dat we ongeveer in de categorie luxe zitten.

We willen graag een douche en bad of een douche/badcombinatie.

Evt. nog een whirlpool (i.p.v. bad) of een douche met stoomcabine (i.p.v.douche).

Sanitair zoals tegels, wastafel, toilet etc. hoeft niet bijzonder luxe te zijn.

Gewoon nette spullen met een goede afwerking, dat is zo ongeveer wat we willen.

• roy

Als eerste: schrik niet van de prijzen …! Als je een paar keuken- of badkamerwinkels binnenloopt begrijp je waarom, tis bijna altijd (veel) duurder dan je voor ogen had. Als je daar eenmaal enig inzicht in hebt kun je wat beter mikken welk budget je voor welk niveau nodig hebt.

Grofweg schat ik dat je voor een badkamer van die grootte zo'n € 15.000 kwijt bent incl. arbeid, en offertes zullen heel erg uiteen kunnen lopen.

Over een keuken durf ik eigenlijk helemaal niets te zeggen, daar zitten zulke grote verschillen in, maar de meeste mensen zijn daar ook wel minstens € 10.000 voor kwijt.

Tril maar even na … En bedenk ook dat een (zelfs prachtige) badkamer of keuken -later- niet echt meeweegt voor de waarde van de woning.

Roy

• Mo

Bedankt Roy :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt geschrokken ben, had eigenlijk wel zoiets verwacht.

Materialen en vooral arbeid zijn duur, da's tegenwoordig met alles zo.

Als we dit gaan doen, dan doen we het ook niet als een soort investering in ons huis om de (latere) verkoopwaarde op te krikken, maar echt om er zelf plezier van te hebben :)

Nogmaals bedankt voor je hulp!

• Carin

www.watkostmijnkeuken.nl en www.watkostmijnbadkamer.nl

Wij hebben voor de keuken 17.500 euro gerekend en 12.000 voor de badkamer (wel groterre afmetingen).