Zijkant afwerken trap

  • Angela

    Nu staan er genoeg vragen over het bekleden van een trap, ik weet het.

    Maar toch is me na alles na gelezen te hebben, nog iets niet duidelijk.

    Onze situatie:

    Het gaat om een vaste trap naar zolder met 2 bochten. De oude vloerbedekking is er reeds af, maar de plasticen randen zitten er nog (stevig!) op. Het beste lijkt ons om deze te laten zitten. Dus dan de vloerbedekking er strak tegen aan leggen? (aangezien ze niet opgelift kunnen worden en weer vastgeplakt of geniet kunnen worden)

    Dan het volgende probleem. Bij uitleg staat dat de zijkant met een trapijzer of neus van een hamer geplakt en aangestampt kan worden, en dan met een schaar de rafels wegwerken.

    Prima, mits de zijkant van de trap dicht is. Nu zit er bij ons aan beide kanten (en bij de meeste treden) een kier van wel 2 cm! tussen de muur en de trap.

    Hoe lossen we dat dan weer op? Houten plankje er tussen timmeren en dan strak tegen de gespachtelde muur aanleggen en instoppen?

    Zoals jullie begrijpen, kom ik er zelf niet uit. Ik hoop dat iemand toch antwoorden heeft en zich geroepen voelt mij (ons) te helpen??

    P.s. Aan de zijkant omslaan en vastnieten is dus geen optie, aangezien we daar niet bij kunnen.

    B.v.d. voor je reaktie!

    Angela

  • Klussiedoen.nl

    Die optie van die plankjes lijkt me toe te passen. Denk er alleen om dat als ze er strak tussen zitten en de trap beweegt een beetje dat je kraken kan gaan horen. Tussen stucwerk en plankje een rubbertje, oud stuk vloerbedekking oid. helpt al dan.

    Succes ermee.