Sharon,
Ik kan een grove indicatie geven; ca 5000 - 6000 euro en dan is dan met een topkwaliteit Nefit HR ketel. Daar heb ik in ieder geval ervaring mee.
Wat je het beste kunt doen is bij ca. 3 aannemers / installatiebedrijven hiervoor prijs op laten geven. Dit doen ze vrijblijvend en je moet voor die prijsopgaves zeker niet betalen. Wel als je hier mee akkoord gaat uiteraard.
Wat je daarbij goed in de gaten moet houden is wat je krijgt voor het geoffreerde bedrag. De schijnbaar goedkopere aannemer levert wellicht wel een ketel van een B merk(lees; goedkoper). De duurdere aannemer is dan misschien toch de beste keus.
Dit kun je voorkomen door aan de aannemer exact door te geven, waarvoor je prijsopgave wilt hebben. Ik snap wel dat dit voor leken niet makkelijk is, maar in dit geval kan het wel redelijk.
Als je dit doet kun je de offertes goed vergelijken als je ze naast elkaar ligt. Dit gaat bv niet, nogmaals. Als aannemer A ketel X aanbiedt en aannemer B ketel Y. Raadpleeg bv de consumenten gids om een goede ketel uit te zoeken en zoek aannemers die met het gekozen fabriokaat werken.
De kosten van de ketel en de berekende arbeid zullen de grootste kosten posten zijn. En daarin kunnen ook de grootste verschillen optreden. Leidingen en radiatoren zijn ook kosten, maar dat zal onderling niet veel schelen in prijs.
Tjee een heel verhaal he, maar dan heb je er misschien ook iets aan.
Suc6 en als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
Pete