Ik zou het zo berekenen: Kozijnen voor complete woning kosten ca. 20.000 a
25.000 euro inclusief montage, is mij vorig jaar verteld door 2 verschillende personen die werkzaam zijn in die branche. En die zeiden beide dat het in de prijs al niet veel uitmaakt tussen houten of kunstof) Een keuken is geheel afhankelijk van je smaak en of je kwaliteit wilt. Wij hadden in 1995 een keuken voor 12.000 gulden aangeschaft en daar zat luxe apparatuur in zij het grotendeels van whirlpool muv de kookplaat en afzuigkap. Vervolgens wel zelf gezet hoor.
Maar gaskookplaat is minder duur en de combimagnetron maakte het ook al een
stuk duurder, Dus dat varieerd gewoon. Ik denk dat je voor een keuken gewoon
6000 euro moet uittrekken, volgens mij moet je dan wel een nette keuken hebben. Voor het toilet geld hetzelfde verhaal. Wil je dure tegels, wil je een inbouwcloset van een kwaliteitsmerk? etc. etc. Want volgens mij kun je het voor 500,00 euro doen maar wil je het mooi en goed doen dan kan het wel oplopen tot 1500,00 euro denk ik. Natuurlijk als je dat zelf allemaal gaat plaatsen want laat je het doen dan schrik je waarschijnlijk al van de offerteprijzen. En als je kozijnen laat doen nodig dan niet van die keurkozijn sukkels uit maar zoek een aannemer in je woonplaats en laat er een stuk of drie komen dat scheelt dan echt waar al gauw 3000 euro.
Wij hebben in de guldentijd iemand voor dakkapel laten komen en de duurste kostte 16.000 gulden en de goedkoopste was 9400,00 gulden en die leverde zelfs nog een grotere dakkapel en dakraam en middenspant verzetten. En die laatste was ook een stuk kundiger dan die andere met een stropdasje aan. Die wilden alleen maar verkopen en hadden zelf totaal geen boukundige kennis.