wat is het verschil?

• Nico

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen glaswol en steenwol, qua isolatie-waarde?

De bedoeling is dat we de onderkant van de beganegrond-vloer willen gaan isoleren (tussen de balken).

Wat is het beste om te gebruiken, een isolatierol of islotaieplaten of zijn er nog betere manieren?

alvast bedankt,

Nico

• een keukenmonteur

hoi nico

ik zou gaan voor steen wol jeukt minder en de r-waarde is bijna het zelde als glaswol je kan plaaten gebruiken maar ook oprol oprol zit er nog een folie laag op

ik heb zelf 9cm plaaten gebruikt werkt prima

succes

• Nico

He keukenmonteur,

Heb jij het ook onder een houten vloer bevestigd in de kruipruimte?

Vandaag nog maar weer eens gaan informeren in de bouwmarkten…. nou ja dat leverde dus weinig op. Op internet word elkaar ook veel tegengesproken, de één zegt glaswol de ander steenwol, mét en zonder alu-folie. Of allen steenwol met een damp-open folie eronder. Wat is nu het beste om dus ook houtrot tegen te gaan als gevolg van verstikken (door het folie) van de houten balken.

en waar heb jij die mooie dikke platen vandaan? en voor hoeveel?

groeten Nico

• keukenmonteur

hoi nico

ja ik heb het ook onder de vloer gebruikt 9 cm rockwol (steenwol) zonder alu

en dan dampdoorlatende folie gebruikt gehaald bij de betere bouwmarkten (eshuis,vanburen,gerridzenbouwmaterialen) weet niet meer wat het koste was nog in die mooie gulden tijd maar werkt perfect en mijn stook kosten zijn aanzienelijk minder

hoop dat je er wat aan hebt succes