Radiatorklokthermostaat bij stadverwarming

• Edwin

Hallo,

Wij hebben hier in Almere stadsverwarming en mede daardoor hebben wij op alle radiatoren in de woning een thermostaatknop.

Omdat wij nogal eens “vergeten” de knoppen uit te zetten als wij gaan slapen willen wij hier een oplossing voor.

Wij denken aan regelbare thermostraatkranen (bijv met een afstandsbediening), echter hebben wij in de woonkamer een convectorput.

Onze vraag: Is het mogelijk om met een convectorput een klokthermostaat te installeren die bijv. elke avond automatisch de verwarming uitzet.

Is er een andere oplossing om dit te regelen? Ik weet dat Honeywell een stadsverwarming regelset heeft echter wordt deze geinstalleerd op de plek waar de leidingen het huis inkomen. Nadeel hiervan is dat of het hele huis verwarmt is, of niet. En wij willen het per woongedeelte kunnen regelen.

Ik hoor graag van jullie met tips of eventuele oplossingen.

Overigens, bij Conrad is er een draadloze set te koop met een aantal thermostaten en een afstandsbedieing.

Groeten,

Edwin!

• Rob

ik vind dit niet zo een probleem….je huis hoeft niet steeds op gewarmt teworden.savonds uit sochtends aan….kost ook warmte.ik had een paar jaar geleden ook stads verwarming,deze liet ik snacht gewoon op 3 staan.altijd dezelfde temperatuur swinters.

• Jan Peters

Het is een misvatting dat het warm houden van een woning in een bepaalde tijdsperiode minder energie kost dan het in diezelfde periode laten afkoelen en weer opwarmen van de woning.

Alleen het deel van de periode dat de woning moet worden opgewarmt kost meer energie, maar die energie win je doordat je huis niet de hele tijd warm hoeft worden gehouden.

Ik zou de verwarming 's nachts niet helemaal uit zetten, omdat je dan de kans loopt dat de boel bij strenge vorst bevriest. Zorg er daarom voor dat de verwarming nooit kouder dan 7 a 8 graden wordt