Welke kosten komen er nog bij een nieuwbouwwoning?

• Karin

Wij hebben een optie op een nieuwbouwwoning genomen. Nu wordt deze natuurlijk “kaal” opgeleverd. Aan welke kosten moet ik denken om de boel aan te kleden?

De bedragen achter de items geven onze inschattingen aan. Als we er erg naast zitten dan horen we het graag. We houden van een luxe afwerking met goede materialen.

Keuken 15.000

Badkamer (gaat er helemaal uit) 10.000

Vloer beneden (eiken, 60 m2) 10.000

Leisteen keuken/hal/wc (15 m2) ????

Vloerverwarming keuken ????

Vloer boven (eiken vloerdelen, 45 m2) 3.000

Zandstenen schouw met gashaard 3.000

Verf kozijnen binnen en trappen 500

Stucen plafonds (glad en met randje) ????

Tegelen washok (6 m2 vloeropp, vloer en wand) 500 euro

Tuin en oprit (300 m2, alleen materiaalkosten) 10.000 euro

Wandafwerking (we weten nog niet wat we willen) ???

Schouw (zandsteen) met gaskachel 3.000

• simon

Een nieuw huis mag het eertse jaar niet gestuct worden.

Geadviseerd wordt om hiermee minimaal een jaar te wachten.

Doe je het toch voor die tijd, kunnen er schuren ontstaan, omdat het huis zich gaat zetten (het huis “werkt” nog).

Daarom nemen veel mensen vliesbehang ipv stucen

Ik heb wel eens gehoord dat een plafond van losse betonplaten, nooit gestuct mag worden? Klopt dit?

.

• Rob

ik had ooit is een nieuwbouw huis…..gewoon gestuct hoor simon.gespoten met spachtelpoets…je gaat na een jaar toch niet weer beginnen.dan kan je de vloer ook wel laten want die is ook vochtig…..

tuurlijk is er krimp….dit komt vaak voor tussen gips en beton,omdat ze de randen fout afwerken zonder gaas enz……en peuren.

vroeger ging er een bouw behang op..zo een dun papiertje.dat word al niet meer gedaan.tegenwoordig zetten ze droog machines,kachels,vocht vreters in huis.