Condens in de pijpen van de bedrading in huis

• Rinus

Ik denk dat ik wel een heel bijzonder probleem heb in huis. Het volgende is het geval: Tot mijn schrik ontdekte ik dat er condens(?)water uit de pijpen van mijn bedrading op zolder komt. Ik heb gecontroleerd op lekkage, maar alles is er kurkdroog, ook de isolatiedekens onder de dakkapel. Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft een oplossing voor dit euvel??

• Rob

wat voor leidingen zijn het???(ik weet dat het stroom is)vroeger geruikte ze lode pijp.of heb je gewoon pvc.

het kan zijn door temperatuur verschil.oftewel je stookt weinig op zolder,maar de bedrading is toch enigzins warm,door gebruik van wasmachine of droger.hierdoor onstaat condens…..in jou pijpies.dit is de enige theorie die ik heb.

• Rinus

Echt vermogen gaat er niet overheen, het gaat slechts om 12 volt om een halogeenlampje van 20 watt te laten branden en de pijpen zijn van PVC en overigens is het hier kamertemperatuur

• Gerrit

Als er sprake is van condens, is er een luchtstroom van warme lucht die de koude pijp in gaat.

Probeer uit te vinden waar dat vandaan komt en probeer de luchtstroom te onderbreken.

• Greet

http://people.zeelandnet.nl/annegeddes/TN_lies204.jpg