Tikkende verwarming

• marc

Ik huur reeds 5 jaar een appartement en woon op de 3e verdieping. In de badkamer loopt een verwarmingspijp, die door alle woningen loopt, badkamers liggen boven elkaar. Deze verwarmingspijp heeft nooit geluidsoverlast gegeven behalve dan op het moment dat deze ontlucht moest worden. Omdat ik op de bovenste verdieping woon kan ik deze pijp ontluchten.

Sinds kort 's nachts verschrikkelijke klappen om de 10 minuten, die alle bewoners inclusief ikzelf wakker houden. Ik weet dat de verhuurder van 24.00 tot 7.00 minder laat stoken en vandaar waarschijnlijk ook in die periode deze overlast. Er is reeds diverse keren ontlucht dat is dus het probleem niet. Ik heb de verhuurder aangegeven dat dit probleem zich pas sinds deze winter voordoet maar hij zegt het is gewoon een kwestie van uitzetten/inkrimpen vanwege het verschil in warmte. Maar waarom is dat voorheen dan niet het geval geweest. Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en of ik hier iets op eigen houtje aan kan doen ?

• van.looverenm@skynet.be

vraag eens om de cv een nacht op teperatuur te laten,denk dat het daar toch mee te maken heeft hoor snachts ook van die geluiden, maar niet echt storend

• pejola

Wij hadden er geen last meer van toen we de schroeven iets losser hebben gedraaid,op van die houdertjes/steuntjes zeg maar…

Die kan je best iets laten vieren zonder dat de leidingen los gaan hangen en de spanning is er dan op die plekken vanaf en bij ons lostte dat het probleem op.