Hallo,
Vanochtend bleek het op zolder op maar liefst 5 plaatsen water van het dak
te lekken. Gelukkig drupte het alleen en was dus nog redelijk op te vangen. Maar je ziet natuurlijk alleen maar druppels waar gaatjes in de betimmering zitten, wie weet waar het resterende water allemaal overheen en naar toe is gelopen, het is dus goed mogelijk dat er meer water gelekt heeft dan ik kan zien. Aangezien het onlangs gesneeuwd heeft en dan met name stuifsneeuw en er stond flinke wind kan het dan zijn dat deze onder de dakpannen is beland en nu het is gaan dooien dus naar binnen lekt? Kan iemand mij vertellen of hier wat aan te doen is en of dit uberhaupt mag kunnen(misschien is het niet te verkomen bij harde wind en stuifsneeuw?) Iemand zei dat het gebakken pannen zijn en dat ze daarom niet zo mooi in rij op het dak liggen omdat dat nu eenmaal niet zo recht te leggen zou zijn. Het dak is van ca. 1970, is dit waar of is dat onzinpraat? Het is nml. zo dat wij van plan zijn om over enige tijd een dakkapel te gaan plaatsen en dan vindt ik het wel zonde om nu mijn dak helemaal na te laten kijken en repareren terwijl er straks weer een groot deel wordt uitgezaagd t.b.v. de dakkapel. En ik moet vermelden dat nu het regent we nog geen nieuw water hebben kunnen ontdekken. Graag uw tips en advies.