Granito aanrechtblad behouden

• Marc

Enkele weken geleden heb ik al eens een bericht geplaatst over ons granito aanrechtblad. Max en keukenhulp reageerden daar erg attent op alleen zonder maten konden ook zij me niet meteen verder helpen.

Inmiddels hebben we de keuken goed kunnen bekijken en willen we nog steeds proberen het blad te behouden. Blad is iets gescheurd maar dat schijn je te kunnen laten repareren. Het blad is ter plekke gemaakt, verschillende hoogtes bij de twee ramen waar keurig een vensterbank is gemaakt ook met granito.

Op de plaats van de spoelbakken wordt het blad door twee muurtjes ondersteund, links daarvan zit een kastje. Rechts van de spoelbak zitten twee kastjes en een lege ruimte (waar de radiator onder steekt). In dat gedeelte van het blad zit een van de scheuren.

Hoogte onderzijde blad-vloer is 86 cm, diepte is 58,5 cm.

Is het mogelijk om hier op een of andere manier (zonder het blad weg te hoeven halen, het is ter plekke gemaakt en niet te verwijderen) keukenkastjes onder te maken? En als dat kan hoe doe je dat onder de spoelbakken?

Zie ook de foto's op:

http://klusidee.nl/Forum/about8710.html

• danny271

kastjes kopen of maken die er onder passen

deel slopen nieuwe er onder weer een deel slopen en weer een deel nieuw eronder

Spoel gedeelte zou je bij de nieuwe kastjes uit de achterkant van de kastjes kunnen zagen zodat je het spoel deel eronder kunt schuiven

indien het deel tussen de muurtjes 120 cm is zou ik de muurtjes laten staan en de voorkant daarvan opvullen met frontjes

of de muurtjes laten staan en daartussen planken maken en deurtjes ervoor van hetzelfde materiaal als de rest van je deuren en laden

he3b zelfde soort situatie ooit ergen gehad en heb toen bij keuken leverancier deurtjes op maat bijbesteld

• een keuken monteur

je houd het andwoord nog even tegoed zal mij er even in verdiepen

via de foto,s

• een keuken monteur

hoi marc

het is idd een oude keuken en je moet er wel voorzichtig mee omgaan

wat ik als eerste zou doen is de scheuren in het blad verhelpen doormiddel van

wat cement er inlaten lopen ik zou het gedaan hebben met acimee maar daar kan je zo maar niet aan komen( dat is een 2 compunenten lijm voor graniet)

dan heb ik nog een vraag : zit je blad ingetegelt? dus is eerst het blad gestort en daarna getegelt?

wat is de maat tussen de 2 kasten bij het spoelgedeelte?

en wat is de maat van de kasten die er onder staan?

als dat zo is heb je al iets meer stevigheid aan de zijkanten dat scheelt weer

dan zou je voorzichtig het kastje moeten slopen en de zijwand aan de kant van de muur zolang mogenlijk laten zitten en goed kijken of de draagkracht inde muur groot genoeg is anders kan je er nog een balkje onderzetten

dat doe je dan aan weerskanten

je blad is 58.5 en nieuwe kasten zijn tegenwoordig metdeur 58cm diep dus opzich zou het goed uitkomen inverband met je spoelgedeelte dat een eind naarvoren staat de muurtjes onder het spoelgedeelte zou ik NIET!!!! weghalen anders stort de boel in

de nieuwe kasten zijn voorzien van draaipoten dus kan je ze helemaal indraaien

en je kastje er onder schuiven let wel dat je zichtzijden hebt

onder het spoelgedeelte zou ik een frame maken waar je de deurtjes in kan hangen

en gewoon een schapje tussen de muurtjes maken

je moet wel goed op de maten letten wat de kasten aan gaat het moet wel gangbaar zijn anders wordt het een heel duur grapje

er zit nog wel een beetje werk in wat je van plan bent

onderschat dat niet

als je nog vragen hebt stel ze gerust

succes

• Marc

Alvast bedankt voor de uitgebreide beantwoording, kun je nog zeggen wat het voordeel is van acimee ten opzichte van cementpapje?

• Marc

Thanks, ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Heb vrijdag een afspraak bij een keukenleverancier, moet ook voor de andere kant van de keuken nog wat dingen hebben, oa een fornuis.

• Margriet

Zitten de glazen bakken niet meer in de keukenschapjes, Marc?

Ik geloof dat je een Piet Zwart keuken hebt van Bruynzeel. Die is erg “hot” tegenwoordig. (retro-look). Als je de kasten van je keuken op Marktplaats zet, zou je nog best wat geld kunnen vangen. (zeker voor de muurkast)

(heb je ook houten rekjes in de kastjes en een emaillen broodbak in de grote lade?)

Gr. Margriet.

• Marc

Glazen bakjes van twee kasten zijn er nog, grote en kleine bakjes. Broodbak heb ik niet gezien, wel een uitschuifbare houten plank. Wat voor houten rekjes bedoel je?

• een keuken monteur

hoi

acimee is een goeie lijm die beter vloeit tussen het graniet wat je na dat het hard is kan schuuren met water proof schuurpapier

dan is het echt knetter hard

gr een keuken monteur

• Marc

Niet mogelijk om daar als particulier aan te komen?