Wat vinden jullie?

  • Sam

    Wij zijn in september begonnen met het laten plaatsen van een nieuwe badkamer. We lieten dit door een bekend bedrijf in de omgeving doen, omdat we ons geen zorgen wilden maken over service en evt fouten.

    Na de nodige vertragingen van de inbouwkranen en de drie maanden durende levertijd van de tegels hebben we gekozen voor andere tegels. Na een aantal weken (ipv 10 werkdagen) was de badkamer klaar, maar……… het tegelwerk (mozaiek) zag er echt niet uit. Schots en scheef en erg slordig afgewerkt. Het moest dus opnieuw gebeuren. Toen hebben wij besloten om op onze eerste keus tegels terug te komen, omdat we nu wel de badkamer konden gebruiken en we geen garantie kregen dat het nu wel goed zou gebeuren, want mozaiek is blijkbaar erg moeilijk tegelen. Dus…. drie maanden wachten op de nieuwe tegels. Nu zitten deze erop en wederom is het erg lelijk! De tegelzetten hebben we al de deur gewezen en nu moet weer alles opnieuw. (met wederom een levertijd van drie maanden) Wij blijven steeds maar vriendelijk en begripvol, maar om eerlijk te zeggen hebben wij er onze buik goed van vol! (ik ben ook nog zwanger en over drie maanden uitgeteld) Hebben jullie tips voor ons hoe we ons nu op moeten stellen tegen de aannemer? Het oorspronkelijke bedrag van 22.000 euro zien wij al helemaal niet meer zitten met deze rompslomp en we willen gewoon onze badkamer af hebben!!

  • rene

    ik hoop voor je dat je dit niet meent, want voor 22000euro kun je een hele mooie badkamer hebben.

    En dat tegelwerk mozaiek of niet. Een goede tegelzetter kan dit alles keurig netjes doen.

    Ik vind dat als het er niet uitziet de aannemer dit moet regelen en voor de kosten op moet draaien. Mits je het wit hebt laten doen.

    Misschien kun je vereniging eigen huis eens vragen wat te doen.

    groeten rene

  • Sam

    We hebben het zeker wit laten doen. Juist om dit allemaal te voorkomen! Onze aannemer is verder heel meegaand naar ons, maar we kunnen zo toch ook niet door blijven gaan? Bedankt voor je tip!

  • Matthieu

    Beste Sam,

    Ik hoop dat je een aanneem-overeenkomst bent aangegaan

    met deze aannemer,

    Jullie weten precies wat er besteld is en in welk tijdsbestek

    een en ander gereed zou zijn.

    Mogelijk heb je het volle bedrag van de aanneemsom (22.000 euro)

    al betaald, zoniet houd dan tenminste 5% van het totaalbedrag achter.

    Officieel moet de aannemer aan jullie kenbaar maken (op papier)

    dat het werk gereed is (gereedmelding) zodat je kan bepalen wat de werkelijke bouwtijd is geweest.

    Alles is niet zo gelopen als jullie gedacht hadden.

    Voor het slordige tegelwerk mag je eisen dat de aannemer dit op een

    fatsoenlijke manier oplost. Je mag namelijk van een gedegen bedrijf

    verwachten dat hij kennis en vaardigheid in huis heeft. je betaald er immers voor !

    Je mag verwachten dat hij deugdelijk werk levert. dit is blijkbaar niet gebeurt.

    bij de tweede maal tegelen was het wederom niet fraai.

    Om te beginnen zou ik een brief opstellen waarin je precies verteld wat

    er speelt, dus je klacht op papier zetten.

    Vertel hem dat je redelijkrwijs mag verwachten dat na een keer over tegelen

    het e.e.a. niet goed gegaan is.

    Een tweede kans heb je hem ook gegeven.

    de klacht kan op grond van deugdelijk en vakkundig werk terecht zijn

    ook de bouwtijd is erg uitgelopen en dat moet je hem ook vertellen.

    (bouwtijd is langer dan de afgeproken tijd en die schade kun je verhalen

    indien dit ook in de overeenkomst genoemd was of mondeling afgesproken was)

    Verstuur deze klachten brief aangetekend.

    Vertel hem daarin ook dat hij op een redelijke termijn (van 2 weken) alles dient

    te verhelpen.

    de 5% aanneemsom dien je achter de hand te houden en wordt betaald

    als alles opgeleverd is en alle klachten verholpen zijn.

    Je kunt natuurlijk ook nog vermelden dat als e.e.a. niet gebeurt u de

    Vereniging Eigen Huis zult inschakelen ( dit helpt meestal wel )

    Kortom, je klacht aangetekend versturen en hem in de gelegenheid stellen

    om alles in een redelijke termijn op te lossen.

    Succes.

    matthieu