Korting op bouwmaterialen

• Marc

Wij starten binnenkort met een behoorlijke klus aan ons pas gekochte huis, onder meer electra vernieuwen (incl schakelmateriaal), waterleiding, alle plafonds vervangen, wanden en plafonds stucen. Een en ander zal een behoorlijke uitgavenpost zijn, ons doel is goede materialen voor een redelijke prijs. Ik hoor van mensen uit de bouw dat de bouwmarkten forse marges hanteren en dat professionele zaken (o.m. de bouwcentre's) tegen lageren prijzen leveren. Iemand ervaring met het bedingen van korting of het goedkoop inkopen van bouwmateriaal?

• sander

je kan soms beter idd voor houy en andere dingen naar een vakzaak gaan want het wil nog al eens goed koper zijn en ook met gereedschap. maar als je een eigenzaak hebt kun je ook naar de bouwmaat gaan die is ook niet duur

• Ricky

Hoi,

Ik ben bezig met een flinke verbouwing.Ik heb een huis uit 1911, met een inhoud van 1800 kuub en aardig wat achterstallig onderhoud.

Ik ben bij verschillende leveranciers geweest en heb gewoon gekeken wat mij het beste paste.

Voor het sanitair, elektra, ging ik naar de TU.

Bouwmateriaal kocht ik bij een groothandel in de buurt.

Voor het overige ga ik naar de Formido….ook hier vallen afspraken te maken.

Tegels, parket e.d kocht ik gewoon in een winkel, maar ook dan valt er te verdienen.

Gr,

Ricky

• Hans Fix

Bij verhuizong worden vaak bonnen voor 10% korting uitgedeeld,

gewoon naar de gamma stappen en zeggen dat je die ook wilt,

maar niet verhuisd bent, maar wel een hele grote verbouwing hebt.

Kostte bij ons erg weinig moeite om dat los te krijgen, heb daarmee al het sanitair, ligbad, toiletpotten, wasbakken etc in een keer gekocht.

Hans Fix