aansluiten wanden

  • ivonne

    Hoi,

    Wie kan ons advies geven bij het volgende:

    In onze woonkamer zit een kozijn met 3 ramen en een deur. Dit kozijn is 1,5o meter breed, en kamer hoog. Wij willen dit er uit hebben, want het glas loopt tot enkele cm boven de vloer(gevaarlijk voor kids) bovendien is de deur erg beschadigd. We willen hier een standaard deur van 93 cm inplaatsen, allemaal geen punt. Maar nu blijkt het kozijn heel ver in de muur verankerd te zitten waardoor bij verwijdering de muur waarschijnlijk meer beschadigt dan wij leuk vinden. Bovendien zit de verankering aan 1 kant in de zijkant van de trappilaar met kelderkast.

    Het kzoijn is even breed als de muur.

    Wij willen nu het inwendige deel van het kozijn weghalen (ramen en deur, groot deel deurkozijn) en dan latten op het resterende kozijn zetten , met een frame, waarop we gipsplaten bevestigen (met iso materiaal natuurlijk) Dit gaat allemaal wel lukken. Het enige dat ik me afvraag voor ik er aan begin is dit: hoe sluit je muur-kozijn-gipsplaat naadloos , en zonder barten / scheuren in het toekomstige behang aan? Wie helpt me?

    Is het frezen van de zijkanten van het restkozijn misschien een betere oplossing? zodat de gipsplaten op de muur aansluiten? Is er een vulpasta die je hiervoor goed kunt gebruiken? Oh ja, eventueel wil ik wel met Y-tong blokken werken, maar dan moet ik een behoorlijk aantal blokken stapelen , en verankeren , en toch het kozijn verwijderen. Het stukje waar y-tong blokken moeten komen is dan aan een kant 15 cm, aan de andere kant ongeveer 28 cm.

    Alvast bedankt, Ivonne

  • Alex

    ​Hallo, wenn Sie eine Hochzeit veranstalten wollen und dafür eine bewährte und erfahrene Moderatorin suchen, dann kann ich Ihnen sicher Tamada Hochzeit empfehlen. Ihr Team besteht aus professionellen Moderatoren, die nicht nur das nötige Wissen haben, wie alles funktioniert, sondern auch wissen, wie man die besonderen Momente einer Hochzeit fühlt. Ich hoffe, das hilft Ihnen bei Ihrer Suche!

  • temilin

    In the shadow of looming tests, a beacon named take my exam for me shines so bright. With mentors skilled and always set, guiding you through the darkest night. Let not stress steal your dreams away; our promise stands, come what might. In exams' dance, you'll lead the way, with results that truly delight.

    Post was bewerkt op 24-09-2023 00:10 door temilin