kruipruimte

• Jayden

Heb vandaag voor het eerst in kruipruimte van mijn huis gekeken en constateerde daar een laag water van ± 10 cm . Is dit erg voor je huis , zoja hoe haal ik water daar weg en kan ik dit voorkomen . Heb nergens een lekkage . Iemand hier verstand van ? Nou ik hoor het wel . Alvast bedankt

• raymond

Het water onder het huis kan grondwater zijn,maar ook regenwater vanuit de tuin.

Ik zou even wachten tot het droog is daar en de grond gaan afschuinenen in de grond

( het laagste punt )onder het kruipluik een ton of speciekuip plaatsen met daarin een dompelpomp. DUUR MAAR EFFECTIEF

• carin

Vraag eens rond in je omgeving of dit meer voorkomt. In rivierengebieden is water in de kruipruimte namelijk absoluut niet ongewoon. Ik heb nooit gehoord dat iemand het weg ging pompen. Als in je omgeving niemand het heeft, dan kun je aan andere oorzaken gaan denken.

• arent

Dat wegpompen lijkt handig, maar als het grondwater is blijf je pompen. Trouwens, als het regenwater is zal de buurt daar ook last van hebben en zit jij de hele straat te bemalen…

Eerst maar eens andere oplossingen overwegen.

• Marc

Ook is wel van belang om te weten hoe oud je huis is, voor nieuwbouwwoningen is het geen probleem omdat de vloer zodanig is gemaakt dat je van het vocht geen last zou moeten hebben. Bij oudere woningen daarintegen kan het wel problematisch zijn.

• G

Ik ken mensen bij wie het extreem veel vocht in huis oplevert. Tot aan schimmelmuren toe. Zij gaan er soort van korrels ingooien. Er zijn dus wel mogelijkheden. Zand kan ook dacht ik.Marc schreef:

>

> Ook is wel van belang om te weten hoe oud je huis is, voor

> nieuwbouwwoningen is het geen probleem omdat de vloer zodanig

> is gemaakt dat je van het vocht geen last zou moeten hebben.

> Bij oudere woningen daarintegen kan het wel problematisch zijn.