voorstrijken

• rene

Ik heb een vraagje, ik heb mijn muren gestuct en deze voorgestreken met flevopol voordat ik ging stucen. Nu willen wij glasweefselbehang gaan gebruiken. moet ik de muren nu nogmaals voorstrijken met de zogenaamde voorstrijk of is dit niet meer nodig?

wie weet het?

groeten rene

• Ann

wij hebben ook pas de muren gestuct en hierover behangen met glasweefsel. Eerst de muur extra insmeren met de lijm, in laten trekken en dan nogmaals insmeren voordat je het behang erop kunt doen.

succes!

• rene

ja dat kan ook, maar eigenlijk is dat ook een manier van voorstrijken. ik heb nog voorstrijk staan, dus ik denk dat ik dat er eerst maar op doe endan de lijm van het behang.

bedankt in ieder geval.

groetjes rene

• henry

altijd voorstrijken met voorstrijk of verdunde lijm. tijdens behangen muur goed dik insmeren met lijm vooral in hoeken en langs de randen zo dik eigenlijk dat het door het behang komt.goed laten drogen en saucen met een goede acryl latex bijv: histor contour of sigmatex. bij goedkope latex heb je grote kans dat er allemaal barstjes in komen bij droging. ik verdun de latex altijd met water tot het ongeveer de dikte heeft van gewone verf ook om barstjes te voorkomen en saus het 3 keer met een kortharige roller. succes

• rene

bedankt voor je info.

groet rene