kozijn wil niet los

• albert

hoi, ik probeer een metalen kozijn te verwijderen van een deur. je kent dat wel van die metalen kozijnen met een opdekdeur (zitten vaak in een nieuwbouw huis). de staanderders aan weerskanten van de muren willen maar niet los. Ik ben er achter gekomen dat er een inbus schroef inzit die gemonteerd zit op een metalen beugel. Als ik via de het kozijn met een inbus sleuteltje de schoef probeer te vinden lukt dat niet. ik vraag me nu af of dit wel de juiste methode is om dit profiel te verwijderen.

Albert

• sander

haakse slijper of een resiprozaag er in zetten netjes er uit halen gaat waarschijnlijk toch niet.

• een keuken monteur

hoi albert

ben het eens met sander er zitten muur ankerplaatjes aan gelast en mee gemetseld in de muur heb er gister nog een uit moeten halen i.v.b.m een keuken die daar moest komen horizontaal doorslijpen op 2 of 3 plaatsen en dan met een klos en een hamer van de muur afslaan en dan wel weerskanten dus om en om

succes en gr een keukenmonteur

• albert

Ik geluk jongens, inderdaad met de haakse slijper gekeken. Op een gegeven monent toch de inbusjes los gekregen. Als je dan het verloop stukje aan de top van de stijl naar beneden schuift komt er speling. Dan onder de ophangpinnen omhoog tikken daardoor komt de stijl vrij van de grond (zat bij mij vast in het parket) dan komt hij vanzelf los .Ik heb wel in de gaten het gaat vanzelf of het gaat niet. als het niet gaat zit er nog iets vast.

groetjes