electriciteit is weg ?

• Kirsie

Hallo allemaal,

mijn probleem is dat ik vanuit een “doos” uit de muur in onze badkamer geen stroom meer komt. gisteren deed mijn vrouw onze dochter in bad en er kwam toen een steekvlam uit de muur en het begon te branden.

Brandje was snel geblust.

Ik heb gekeken wat de oorzaak was; de oorzaak was dat de vorige eigenaar van ons huis de stroom voor het badkamermeubel (lampjes en contactdoos voor scheerapparaat) met een dun tweelingsnoertje uit de muur had gehaald. Dit punt in de muur, zo'n blauwe inbouwverdeeldoos, is oorsponkelijk bedoeld voor een wasmachineaansluiting.

Mijn probleem is nu dat er geen stroom meer op die draden staat, in de meterkast staan alle schakelaars goed en er is ook geen stop kapot.

heeft er iemand een idee hoe ik erachter kan komen waar het probleem zit en natuurlijk hoe ik het kan oplossen ?

alvast bedankt voor het meedenken !

chris.

• nico

een “stop” kan ook kapot gaan zonder dat het grijze dopje eraf valt. dus toch maar even de zekeringen contoleren.

• Kirsie

bedankt voor het meedenken nico!

ik heb net even alle stoppen vervangen en nog steeds geen effect, alles in huis doet het nog behalve dat ene punt.

ik snap er niets van.

chris

• sander

loop het niet ergens naar een centraal doos, zou het even goed nakijken als ik jou was en anders een vakman.

• rene

Ik ben bang dat ,je na het zien van die steekvlam de bedrading zal moeten gaan vervangen. Ten eerste die steekvlam is natuurlijk niet ok, maar die is naar mijn idee ontstaan door kortsluiting. Ik denk dat je bedrading nu doorgebrand is en dat je daardoor nu geen spanning op dat punt hebt.

Ik zou of zelf de bedrading doormeten als je er verstand van hebt en anders een vakman inschakelen.

groeten rene

• nico

als je een drie-fasen aansluiting hebt, kan ook een van de drie hoofdzekeringen doorgesmolten zijn. haal de zekering van de kapotte groep er uit en meet met een spanningzoeker of je spanning hebt op het metalen plaatje in de grijze ring. zo niet, energieleverancier bellen dat er een hoofdzekering stuk is, zo wel weet ik het ook niet.