Hoera! Een vaatwasser... en nu?

• Linda

Hallo :)

Ik heb een vaatwasser (2ehands) gekregen. Ben er erg blij mee maar nu moet hij nog aangesloten natuurlijk. Volgens mij heb je daar alleen een kraan voor de toevoer van water en een afvoer voor de afvoer voor nodig toch? Nu is mijn vraag, weet iemand waar ik info kan vinden over het aansluiten van zo'n apparaat? En hoe voorkom ik lekkage, ik woon in een oud huis en wil voorkomen dat de benedenburen last van evt. lekkage kunnen krijgen.

Alvast bedankt voor de tips.

Groet, Linda.

• De echte Watchman

Een snoer met een stekker is ook handig (sorry, kon het niet laten). Succes met de installatie.

• rene

je vergeet er 1`. namelijk spanning voor de vaatwasser. je zult een geaard stopcontact moeten gebruiken. En zoals jezelf als zegt watertoevoer. hierbij is het belangrijk dat je 15mm koud water krijgt daarop een kraantje. Op dit kraantje komt dan een zogenaamde waterstop. Deze zorgt ervoor dat als er iets mis is (slangbreuk) dat het water niet oneindig blijft lopen.

Ook heb je een afvoer nodig. Als je een wasmachine in dezelfde ruimte hebt staan kun je deze gaan splitsen in 2 afvoeren zodat je er 1 voor je wasmachine kan gebruiken en 1 voor je vaatwasser. (gebruik nooit dezelfde ,waar bij jezelf gaat wisselen, want ik heb het al heel vaak meegemaakt in mijn beroep (brandweerman) dat mensen dit wel doen en dan of de verkeerde erin hebben gedaan of helemaal niet gewisseld hebben. gevolg water overlast bij de buren.

Heb je geen wasmachine dan kun je je vaatwasser bij je afvoer van je wasbak van de keuken bijvoegen. je moet dan een ander sifon kopen. 1 waarbij je de afvoer slang op dit sifon kunt plaatsen en waar een beluchter opzit.

Ik hoop dat ik je het een beetje duidelijk heb kunnen maken. Heb je zoiets van wat bedoeld ie allemaal dan kun je dat vragen, maar misschien is het dan handig om een vakman in de hand te nemen.

succes.

groeten rene

• Linda

Gnagna heel grappig :D

Dit is een antiek model, deze gaat niet op stroom maar op batterijen ;)

• Linda

Hoi, ja dat van die 15 mm is wel een handige tip denk ik. En de waterstop ook :)

Er zit alleen aan de slang die op de vaatwasser zit een nogal vreemd uitziend deel wat volgens mij op die kraan zou moeten worden aangesloten, weet je toevallig oo of dit standaard is? M.a.w., moet ik dan buiten de 15 mm een speciaal soort kraan hebben?

Bedankt voor de reacties hoor!

• rene

ik denk dat je het over een grijs vierkant blok bedoeld met een wartel erop. dit is je waterstop. die moet dus op de kraan komen van de 15mm waterleiding.

succes

rene

• Linda

Ok, bedankt.

• Gerrit

Die waterslang past op een z.g. 1/2 duims kraan.

Als je een wasmachinekraan vraagt zit je goed.