oplossing voor televisie?

• Johan

Hallo, We zijn een kinderkamer opnieuw aan het inrichten, en daar hoorde ook een nieuw bed bij. Nu hebben we een hoogslaper gekocht met een burootje eronder en stuiten we op het volgende probleem : Als ons zoontje straks vanuit z'n bed tv wil kijken moet de tv dus hoog staan, dit kan natuurlijk dmv een wandsteun, maar als hij met vriendjes wil spelen op de playstation moet de tv weer laag staan.

Het zou dus het makkelijkst zijn om een systeem te hebben waarmee je de tv omhoog en omlaag kan doen.

Is er iemand die zo'n systeem weet of misschien een andere oplossing weet?

Groeten Johan

• retro

naar buiten sturen om te spelen?

• Johan

HAHAHAHAHA WOEHAHAHAHAHAHA

Jij vind het ook geinig om buiten te spelen in de regen terwijl het een graad of 3 is?

• Margriet

Retro heeft wel een punt daar. Denk er nog eens over na……….

Verder zijn er wandsteunen/wandarmen te koop waarin je de TV kunt hangen. Die kun je heen en weer èn op en neer bewegen.

Succes en maak goede afspraken over het gebruik van de TV en de spelcomputer.

Gr. Margriet.

• van.looverenm@skynet.be

reto heeft zeker gelijk,men ziet waar het probleem zit bij de ouders onze kindjes mogen niet meer nat worden of het koud hebben laat ze maar bij de tv of pc en dan hebben wij geen problemen

wij speelde altijd buiten eender welk weer heb er alleen goede jeugd herrinneringen van over gehouden maar geen enkele ,dat ik toen een goed of slecht programma had gezien

en nu hoofdpijn slechte ogen geen conditie geen weerstand moeilijke karakters

geen familie leven meer,ieder zit in zijn eigen hokje tv te kijken en dan nog hun eten,

en afspraken worden wel gemaakt maar hoeveel worden er nagekomen

in de verlof reed ik door het dorp rond 14.30uur en ik zei tegen mijn vrouw

hoe kan dat nu, ik heb geen maar dan ook geen enkele spelende kinderen opstraat gezien,zitten die nu allemaal bij tv en pc

en word er voorgesteldt dat kinderen meer sport op school moeten krijgen,dat is weer de verantwoordelijk van de ouders afwenden,men moet verdomd thuis beginnen

als ze 14 zijn mogen ze uitgaan drinken seks hebben in hun blote aan de disco s buitenstaan snachts

maar ocharme als zij nat vuil of het eens wat koud hebben

• Johan

Beste mensen, als ik tips wilde hebben over het opvoeden van kinderen ging ik wel naar de opvoed.pagina of iets dergelijke.

Maar om jullie gerust te stellen zal ik het allemaal ff proberen uit te leggen. M'n zoon is 6 jaar oud, hij zit in groep 3 van de basisschool wat dus betekent dat hij van 8:20 tot 11:30 en van 13:15 tot 15:15 op school zit. Nu wil het geval dat wij geen ouders zijn die boven alles een carriere willen opbouwen dus onze zoon is tussen de middag en na schooltijd niet bij een oppasmoeder/kinderdagverblijf of zoiets. Ook wil het in nederland weleens regenen en dat gebeurt ook weleens om half 12. Om dan de kinderen (ja, er komen ook tussen de middag regelmatig vriendjes/vriendinnetjes mee) gewoon naar buiten te trappen de regen in zodat ze ‘smiddags lekker drijfnat op school zitten gaat ons toch iets te ver. Ook wil het weleens gebeuren dat hij ’smiddags of in het weekend geen zin heeft om naar buiten te gaan en aangezien wij het een leuk en lief kind vinden mag hij van ons dan wel binnen spelen. Maar het vaakst wil hij toch zelf wel naar buiten om te voetballen of hutten te bouwen. Als hij ‘sochtends wakker wordt en nog in zijn pyama is lijkt het me al helemaal geen goed plan om hem meteen naar buiten te laten gaan, dus dan is het wel lekker als hij lekker vanuit z’n bed wat kinderprogramma's kan kijken.

Ik hoop dat het nu voor jullie allemaal wat duidelijker is, en ik zou mensen die getraumatiseerd zijn door het feit dat ze zelf niet zulke leuke kinderen waren en dus bij weer en wind naar buiten gestuurd zijn in hun jeugd omdat hun ouders ze liever niet binnen hadden waar de visite bij was dan ook willen aanraden om professionele hulp te zoeken, en zich zeker niet af te gaan reageren op een kluspagina. Succes daarmee.

Ik hoop dat we nu weer terug kunnen naar het onderwerp waar het hier allemaal om gaat : het klussen.

@Margriet , die wandsteunen hoever kunnen die in hoogte versteld worden?

Groeten Johan.

• Margriet

Johan, ik heb het nog even gevraagd aan mijn vrienden.

De verstelbare hoogte blijkt wat tegen te vallen :-(

Het is meer een kanteling, ik heb er even een bewegend plaatje bij gezocht zodat je ziet wat ik bedoel.

http://www.icwusa.com/universala-tv_wall_mount.html

Gr. Margriet.

• Johan

De tv bij ons moet toch zeker 50 tot 100cm omhoog en omlaag kunnen, deze oplossing is dus niet echt geschikt voor ons. Ik heb zelf al gedacht aan een katrol, maar ben dan bang dat hij het touw dan uit z'n handen laat glijden zodat de tv op de grond valt. Of zou er iets van een rem te bevestigen zijn?

Groeten Johan.

• Margriet

Wat mij te binnen schiet….

Het principe van het schoolbord vroeger op school. Zaten daar niet katrollen aan?

Dat droeg toch ook een heel gewicht!

Gr. Margriet.

• Jan Peters

Katrol met contragewichten en het geheel via een rail langs de muur geleiden. Of zoiets standaard te koop is zou ik niet weten. Kijk ook eens goed naar de werking van schuiframen.