knauf over structuurlatex?

• jspost

Beste klussers, ik heb mijn gipsplafondplaten (geen stucplaten) met structuurlatex geschilderd. De fout gemaakt om te proberen met een vuller de naden glad te krijgen. Dat is niet gelukt en ik erger me eindeloos aan de oneffenheden! Ik heb al geprobeerd om het glad te schuren, maar dat lukt natuurlijk ook niet mooi. Nu heb ik bedacht om over het hele plafond een laag knauf rotband of iets dergelijks te smeren om het toch egaal te krijgen. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik twijfel of dit goed zal blijven zitten.

• Harold

Ben toevallig er de laatste paar dagen ook druk mee bezig.

En heb ondertussen al aardig wat ervaring met deze ellende opgedaan.

Het loszittende spuitwerk eerst afsteken met plamuurmes anders laat het na afloop alsnog los. Niet te scherp mes nemen anders steek je gaten in de muur.

Dan voordat je eroverheen gaat stucen even voorstrijken met stucprimer, ook het spuitwerk zelf. Heb zelf voorstrijk van Hoekstra Mineraal 7 gebruikt wat een prachtig kleurtje oplevert.

Vervolgens eroverheen stucen, weer voorstrijk erover zetten en opnieuw met structuurverf eroverheen.

Ik heb zelf ook scheuren en schroefgaten met structuurkit gevuld en ik hoop dat ik het toch onder de muurverf een beetje weg kan werken. Anders ga ik de scheuren opnieuw uitkrabben en opnieuw vullen met een ander middel.

Met de stucprimer erover geeft het in iig een flink kleurverschil dus ik vrees het ergste.

• jspost

Heb jij voor het stucen rotband gebruikt of iets anders?

• flepke

De beste oplossing, ken alleen de voorstrijk die knauf heeft en dat is in dit geval betocontact. Wat ik wel kan adviseren is om toch nog een gaasje over de naden van de gipsplaat te plakken.

Als je glad werk wilt moet je roodband nemen, voor schuurwerk, geelband.

Je kunt echter geen aanspraak maken op productgaranties, omdat je altijd het risico hebt dat de latex niet goed aan de platen hecht, en dan komt je stucwerk natuurlijk ook omlaag.

• jspost

Ik dacht dus even rotband te gaan kopen, maar nou zeggen ze in de winkel dat ik beter egaliseer van alabastine kan gebruiken omdat ik dat met de kwast op het plafond kan opbrengen. (gemakkelijker dus). hebben jullie daar al eens ervaringen mee?

• flepke

ben stucadoor, dus gebruik k dat niet

• sander

Dat is troep alebastine lekker afblijven, Dat geld wat je daar aan uitgeeft kun je beter op mijn rekening storten.

Je kan het, beste roodband gebruiken en als je niet heel erg veel ervaring heb kun je beter een echt muurvarken in huren = stucadoor

• Harold

Ga naar een profi bouwmarkt en haal een zak MP75 van Knauf.