Behang slaat nu al door

• Agnes

Ik weet niet zeker , of het onderwerp goed is, maar ik waag de gok.

Oktober vorig jaar hebben we brand gehad (constuctiefout in het rookanaal, dus geheel buiten onze schuld).

De bovenverdieping is in 8 weken gerenoveerd.

De schilders, die het verf en behang werk op zich hadden genomen, vertelden mij, dat het mogelijk was, dat, ondanks de schoonmaakwerkzaamheden direkt na de brand (door een gespecialiceerd schoonmaak bedrijf) het goed mogelijk was, dat de plafonds en muren na een korte c.q. langere tijd, toch zouden doorslaan.

Plafonds werden eerst voorzien van een coating laag, daarna is er overheen gewit.

Maar helaas, het behang in de ergst getroffen kamers en het trapgat (goedkoop behang,geen vinyl i.v.m. een huurwoning?) sloeg na bijna 3 maanden al door.

Is het mogelijk, het behang eerst te behandelen met een coating laag en dan opnieuw te witten?

Groetjes,

Agnes

• sander

Is er veel water gebruikt?

En was er ernstige rook schade

• Redman

Het is heel belangrijk dat er eerst goed wordt gereinigd voordat er wordt geverfd of behangen. Doe je dit niet dan heb je inderdaad kans dat het er lelijk uit gaat zien. Ik zou het behang eraf (laten) halen en alles opnieuw laten doen. Ik neem aan dat de constructeur die de fout heeft gemaakt, de schade vergoed.

• Agnes

Eén kamer helemaal uitgebrand.

De vlammen gingen al naar zolder en naar beneden via de trapgaten.

De brandweer kwam pas 20 minuten later, terwijl de vlammen uit die kamer sloegen.

We hebben het zelf kunnen blussen met 2 tuinslangen en poederblussers (dat was zoefff….uit).

Dus waterschade was er alleen op de treden van de trap naar beneden en de muren..

Benedenverdieping is gespaard gebleven.Daar konden we overdag gewoon verblijven.

Schoonmaakbedrijf kwam op maandag en hebben de muren helemaal kaal gemaakt.

Met stoomapparaten.

De rookschade was behoorlijk ja.

• Agnes

Ik denk, dat ik er NU maar een telefoontje aan waag.

Tis triest om te zien, het was zo mooi opgeknapt en nu al zo gelig vies.

Kijken wat ze gaan zeggen.

Ik zal het hier vermelden, want als zij het niet doen, moeten we zelf aan de slag.

Gr.

Agnes

• sander

Er is dus niet op nieuw gestuct, als dat was gebeurdt had je er geen last van gehad. hebben ze wel alle isolatie enz. verwijdert .

• Agnes

Er is niet opnieuw gestuuct.

Er zat één laag behang op, dat is verwijderd, toen is er met een chemische stof schoongemaakt.

Daarna is er behangen.

Ove isolatie is mij niets bekend.

Ik heb vanmiddag gebeld naar de woningbouwvereniging en ze zouden terugbellen.

Is nog niet gebeurd, dus ik wacht nog even morgen af.

Ik heb nog wel foto's van net na de brand en schoonmaak.

Gr.

Agnes

• sander

Het huis van mijn neef heeft hetzelfde gehad en daar is op nieuw gestuct en alle iso er uit getrokken, het zelfde geld voor de friettent van mijn zus.

en daar is ook schoon gemaakt door zo'n bedrijf maar dat gebeurde, ook niet echt goed bij dat huur huis we hebben het zelf het een en ander toen maar verbetert

• Timmerman

Isoleren met wegenverf.

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gasel

Teerproducten kunnen diep in het onderliggende materiaal dringen. Als er vocht bijkomt (bijvoorbeeld door behangen of condens) komt dit snel naar buiten. Wegenverf is erg lastig te verwijderen, maar wel een oplossing; beter is echter: een isolatielak bijvoorbeeld van Alabastine (ook in spuitbus), Synthetische muurverf (is een beetje vergelijkbaar met wegenverf, maar makkelijker te verwerken) of Latexverf geschikt voor over roetondergronden. Deze laatste voldoet bij geringe vervuiling meestal prima, is makkelijk te verwerken (watewrverdunbaar). Id door ons veelvuldig toegapst na roetschade (zelfs zonder reinigen) en nog nooit problemen.

voor info kunt u altijd kontakt opnemen. Vr. groet, P vd Berg