telefoonstekker werk niet?

• jspost

Beste mensen, ik heb vandaag met veel moeite een telefoonkabel onder het huis doorgetrokken, en nu krijg ik op wat het gemakkelijkste deel van de klus lijkt het geheel niet werkend. Ik heb een modulair stekkertje met een krimptang aan de kabel verbonden, dit lijkt niet fout te kunnen gaan omdat alles maar op 1 manier past, maar waarom werkt dit nu niet? Moet ik nog op iets speciaals letten met het aansluiten van het stekkertje?

• rik

breuk in de kabel??

• jspost

Ik denk dat die kabel in orde is, want gisterochtend toen hij nog boven de grond lag deed hij het nog wel.

• Ger

Controleer of alle draadjes juist in de stekker zitten. Of ze identiek op dezelfde plaats zitten en of de draad contact maakt met de stekker.

Suc6

• Jan Peters

Metalen pinnentjes in het stekkertje maken miscchien geen contact met het kopper in de draadjes. Dat is mij een keer overkomen en koste een oneindig zoekwerk.

• jspost

Gelukt! Voor mensen die in de toekomst ook deze puzzel moeten oplossen: het was inderdaad de volgorde van de kleuren, als die niet exact hetzelfde is als de volgorde aan de andere kant van de draad, doet íe het niet.

Maar nu wel dus. Bedankt allemaal!