vochtigheid nieuwbouwschuur

• teettie

Onz huis is januari 2004 opgeleverd, wij wonen hier nu 1 jaar en nu valt het mij op dat de schuur erg vochtig is. Het is een houten opbouw op een betonnen ondervloer. Op de vloer zitten schimmelranden langs donkere vochtplekken. Er staan dozen op de grond gestapeld(verhuisdozen) en die stapel zakt scheef omdat de onderste doos helemaal nat is. Ook zijn er andere spullen al met schimmel. nu komen we uit een apartement met kleder die altijd droog was en heb ik geen idee hoe vochtig een schuur mag zijn…..

Mij lijkt dit een beetje te gek, je moet toch gewoon dingen kunnen opslaan in een schuur?

Graag hoor ik hier jullie mening over.

Groeten

Stefanie

Ps: zou een vochtvreter effect hebben?

• Remco

ik zou van de zomer de schuur gaan isoleren, en kijk of er geen regen door de wind door een kier in de deur kan komen of ergens anders.

of dat je stoepje scheef loopt richting schuur zodat daardoor er vocht in kan komen.

vochtvreters helpt wel iets natuurlijk maar niet zonder dat je de oorzaak weghaald.

een kostbare oplossing qua stroomkosten is om er een kacheltje in te hangen.

succes

• teettie

Nu ligt er achter de schuur een parkerplaats en de wind staat veel op die kant. Dus dat zou kunnen. Ik denk alleen dat het probleem nog groter kan zijn omdat er achter onze tuin, dus onder de parkeerplaats een garage ligt, Onze schuur staat op het dak van de garage, Ze hebben van de zomer de parkeerplaats opnieuw bestraat en iets hoger gemaakt en ben bang dat dit voor vocht zorgt. Gelukkig is het een huurhuis en lan ik gaan klagen, maar wilde eerst weten of dit normaal was of dat het toch iets droger hoort te zijn in de schuur. ( Vooral bij een nieuw en modern huis, verder voldoet het hele huis nl. aan alle nieuwste eisen en snufjes).

groeten

Stefanie

• Remco

je zou dan tussen de straat en je muur van de schuur een plastic strook kunnen maken zodat het water niet in je stenen kan gaan