Beton emaille

• Jaap

Wij zijn bezig een oude woning op te knappen. Op de wanden in de badkamer zit zogenaamd beton emaille. Wij willen daarover heen tegelen.

Moet het beton emaille dan verwijdert worden en hoe?

Is er een speciale primer voor of zo?

Wij willen geen gebruik maken van plaatmateriaal omdat dat nogal duur is.

Wie weet een oplossing.

• Stephan

Hey Jaap,

ik heb hetzelfde probleem gehad. Eroverheen tegelen is volgens mij geen optie. De oude tegels vielen er bijna vanzelf af. Er is een apparaat in de handel die ervoor zorgt dat de emaile ruw word, wardoor er wel over te tegelen is. Wij hebben gewoon met een boor gaatjes geboord (pffff wel een hoop werk). Dit zorgt ervoor dat de tegellijm in die gaatjes gaat zitten, waardoor er voldoende hechting is.

succes Stephan

• André Wevers

Hallo,

Wij hebben hetzelfde gehad zo'n jaar of 12 geleden.

Heel simpel met een ruwe baksteen de muur flink opgeruwd. Je slijpt dan in feite de ronde gladde hobbels van het betonemaille af. Mochten er nog wat plekken zijn waar het niet zo goed ging of gaat dan met de hamer wat putten slaan of met de slijpschijf even aanzetten.

Daarna met een impregneermiddel de muur voorgestreken, 24 uur drogen en daarna tegelen. Het voorstrijk middel is gewoon in de vakhandel verkrijgbaar.

Tot op heden hebben wij geen problemen gehad met tegels die van de muur afvallen.

Met vriendelijke groet, André

• hans

Ik zie dat dit bericht al van febr 2006 is en aangezien ik met de zelfde vraag zit ben ik benieuwd hoe jullie het opgelost hebben…………..

Alvast bedankt Hans