latex op gemoffelde metalen deurkozijnen, schuren en overschilderen?

• Okko

In ons nieuwe huis heeft de vorige bewoner nogal enthousiast gelatext, waardoor ook de deurkozijnen onder de latex zitten. Dat is natuurlijk geen gezicht dus wil ik verwijderen. Nou had ik bedacht dat ik het er met de schuurmachine wel af zou moeten krijgen om het vervolgens te gronden en af te lakken. Probleem is alleen dat de kozijnen een beetje gemoffeld zijn, en dus krijgt de schuurmachine de latex waarschijnlijk niet helemaal weg. Wat zou het effect zijn wanneer ik daar toch overheen zou lakken?

• Margriet

Niks, dat gaat gewoon goed. Als je het maar schuurt en goed afneemt daarna.

Gr. Margriet.

• Matthieu

gemoffelde binnenkozijnen schuren ??? omdat er

latex op zit ???

Goed vochtig afnemen waarna een groot deel van de latex

goed af te nemen is met een spons.

Ook een verfoplosser of een terpetine kunnen gebruikt worden.

Schuren van de (plaatstalen) binnenkozijnen beschadigd wel de

laklaag of moffellaag. Later schilderen geeft altijd een minder fraai

effect als de oorspronkelijke moffellaag.

matthieu

• Lúthien + ? (30-11-05)

denk je dat ik dat er echt afkrijg met gewoon water en een spons? Zit er minimaal al een jaar of 4 op, dus is behoorlijk ingedroogd…

• sander

gewoon proberen met een sponsje en heet water, en als je een schuursponsje neemt en niet te hard drukt krijg je het er denk ik wel vanaf

• Okko

Heb het even geprobeerd en het lukt inderdaad! Bedankt, scheelt me een hoop werk (nu hoef ik ze ook niet af te lakken). Nooit gedacht dat het zo makkelijk zou gaan!

• Gerard Claassen

Hoe kan ik het beste een gemoffelde deur opnieuw in de lakverf zetten.

• Gerard Claassen

Hoe kan ik het beste een beschadigde gemoffelde alluminium deur opnieuw in de lakverf zetten