zegel verbroken electra meting

• erik

hallo een vraagje.Ik heb zojuist een grote verbouwing achter de rug.

Alles laten uitvoeren door aannemer.Hierbij is voor alle electra een gecertificeerd bedrijf geweest die alle electra heeft gedaan.Deze heeft tevens een nieuwe groepenkast geplaats.tijdens deze wzh is het eneco zegel verbroken ivm trekken van nieuwe bekabeling.(ziet er allemaal keurig netjes uit daar gaat het niet om)

Nu zegt deze electricien dat het standaard is dat wanneer eneco weer eens langs komt bij mij deze een nieuw zegel zullen plaatsen omdat zij dit zelf niet (mogen) doen.Ik kan de nota,s laten zien aan de eneco van de wzh dat is geen probleem.

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de standaard procdure van dit voorgaande.

Moet ik nu de eneco bellen voor een nieuw zegel want ik wil geen gedonder krijgen.

Moet ik wachten zoals de monteur zei.Of had de electricien dit zelf moeten doen.

Ik heb geen idee.Kan iemand mij hier iets meer over vertellen.

Gr Erik.

• Gerrit

De gang van zaken is als volgt;

Een installateur met zegelrecht moet de kast zelf weer verzegelen en dit melden bij de energieleverancier.

Installateurs zonder zegelrecht moeten hun werkzaamheden melden bij de energieleverancier zodat deze de kast weer verzegeld als het werk klaar is.

Blijven wachten tot ze weer eens een keertje komen kan een dure grap worden want je kunt van fraude beschuldigd worden.

Geef dus z.s.m. een bericht naar (in dit geval) Eneco en leg de situatie uit. De zaak is dan weer verzegeld zoals het hoort.

• rik

Eigenlijk hoort de instalateur dit te regelen ,al is het alleen maar de service van het bedrijf.

• erik

Oke heren.Bedankt voor jullie reacties.Heb het bedrijf gisteren reeds een email gestuurd.Tot op heden nog niets vernomen.

Zouden er instanties zijn waar je dit probleem kan voorleggen.Ik begin er zelf niet aan om eneco in te schakelen dat doet de aannemer maar.

Zal anders maandag de hoorn maar terhande nemen en maar eens gaan bellen met meneer.

Gr Erik.

• erik

Heb bericht gehad van electricien.Verzegeling is doorgespeeld naar eneco die dus wel 1 dezer dagen op de stoep zal staan.

Allen bedankt voor de info.

gr Erik.