van zolder naar slaapkamer

• Didi

Heeft iemand goede tips over het ombouwen van een kale zolder naar een leuke meisjeskamer?

Zijn er sites waar ik terecht kan om ideëen op te doen?

N.B. de zolder is al verbouwd tot kamer-op-zolder, inclusief deur en groot dakraam.

• sander

zoek en gij zult vinden, of laat je fantasie gaan of die van je dochter

• nico

zaterdag's avonds naar eigen huis en tuin kijken en zondag naar klusen en wonen.

• Even anoniem

Wij hebben de muur met de punt kermit-de-kikker-groen-geverfd (jongenskamer). Dat gaf meteen al een heel leuk effect. De rest wit (spierwit anders lijkt het viezig). Ik heb eerst de accessoires inclusief dekbedhoes (knal) bij IKEA geshopt (groen en aqua) en toen de verf. Het is echt heel erg leuk geworden. In wat aquakleurige lijstjes heb ik wat ansichtkaartjes gedaan van dieren (oudste is gek op dieren). Aan de gording (?, zo'n dwarsbalk) kan een gordijntje worden gehangen; hij heeft dan een tent. Meubels zijn allemaal whitewash (en erg leuk!). Ik vind het echt een superkamer.

We gaan verhuizen en de oudste wil per se een Pluk van de Petteflet kamer. Eén muur wordt dus aqua (wil hij zelf graag), rest weer wit en wat aquakleurige en rode accessoires. In de lijstjes komen nu wat kaartjes van Pluk en zijn kraanwagentje. Als hij volgend jaar een andere kamer wil (Nemo, strand, noem het maar op) dan hoef ik alleen wat andere kaartjes en/of accessoires te kopen. Als het echt anders moet (bv jungle) dan hoef ik maar één muurtje te schilderen.

Wat me trouwens heel leuk lijkt is een extra vlondertje in de zolderkamer waar je kunt slapen.