Houten vloer egaliseren

• Johan

Op zolderetage heb ik een houten vloer met “ kuilen”. Een aantal balken hangen iets door t.o.v. andere balken waardoor een verschil is ontstaan van 1 tot 6 mm.

Op de ongelijke houten vloer ga ik een ondervloer (Isofelt 8.5 mm) leggen en vervolgens kliklaminaat.

Om doorveren van het laminaat te voorkomen wil ik de houten vloer eerst egaliseren. Ik heb me al georienteerd (Knauf heeft o.a. een vloeibaar egalisatie product dat de kuilen kan opvullen), maar wil graag mensen horen die zo'n klus al -succesvol- gedaan hebben. Hoe en waarmee is dit gebeurd?

NB. Spaanplaat of underlayment is geen optie omdat, als je dat aan de ondervloer vastschroeft, de “ kuil” blijft bestaan. Dit zou uit te vullen zijn, maar dat is naar mijn idee omslachtiger dan een vloeibaar middel. Vandaar de vraag.

• leek

JOHAN IK HEB DIT 2 WEKEN GELEDEN NOG GEDAAN IN MIJN VACANTIE HUISJE .DIT WAS NIET DE EERSTE KEER DAT IK DAT DOE

ZORG WEL DAT DE PLANKEN GESCHROEFD ZIJN EN DE NADEN DICHTEN

ANDERS KOMT ER MEER ONDER DE PLANKEN DAN ER OP

IK ZELF EGALISEER ONGEVEER 1000 METER PER MAAND MAAR DAT IS OP BETON .LET WEL OP DAT JE EGALINE NEEMT VOOR HOUTEN VLOEREN

• Johan

Is Egaline een merk?

Waar te koop?

• Remco

kan je hem niet vlakschuren ???

dit zal goedkoper zijn als egaliseerspul denk ik

weet niet of het gaat maar kwam zo in me op, maar als je egaliseer neemt moet het denk ik wel rekbaar blijven want een houten vloer blijft werken natuurlijk

succes

• leek

knauf heeft een egeline voor houten vloeren

in de egaline zet dan vezels in voor bewapening

• constant

nog een optie is eerst zwaluwplaat .dit is een alu plaat .

daar moet je eerst een zand/cement laag op doen is sterk en duurzaam.

voor meer info ff bellen 0786350 bgg 0623710185