hemelwater-afvoer probleempje.

• Ivo

vraagje:

ik ben op zoek naar de juiste hemelwater afvoer buis.

Vanuit de betonne-vloer komt een 80 mm pvc buis omhoog vanuit het dak komt een doorvoer 90 mm maar die is van een enigzins buigzaam metaalsoort (het is een uitloopstuk van een afvoerput die in het betume dak is gebrand.

Nu is de moeilijkheid dat die twee buizen (PVC uit de grond en metaal uit dak) niet loodrecht boven elkaar staan. (ongeveer 5 á 10 cm uit de lijn).

Op welke manier en met welke materialen kan ik deze uiteinden het beste bevestigen? bestaat er bijvoorbeeld ook een flexibele hemelwater afvoer die een verloop van 90mm naar 80 mm hebben? Of is er een betere manier?

Graag jullie reaties.

groeten Ivo

• sander

ja die bestaan bij de beterezaak

• nico

er zijn verloopstukken en bochten in de handel.liggen gewoon in de bouwmarkt.

• Ivo

ja die verloop stukken en bochten ken ik wel, maar die lijm (in dat kleine busje met de kwastje) hecht toch niet op metaal Nico?

Sander, die flexibele pijpen klinkt inderdaad erg handig weet jij zo uit je hoofd hoe je die bevestigd op de bestaande pijpen… dus met lijm of met klemmen, rubbers??

groeten Ivo

• nico

hoeft ook niet te hechten. met een rubberafdichting of gewoon los. het is regenwaterafvoer, daar staat geen druk op.