Badkamer

• Marky

Beste leden van het forum,

Wij hebben een huis gekocht en de badkamer is zwaar verouderd. Deze moeten wij opknappen, maar hebben daar niet al teveel geld voor over. Netjes is belangrijk, maar goedkoop ook. Ik heb daarom een paar vraagjes.

1. Wat is een redelijke uurprijs voor een tegelzetter?

2. Wat zijn redelijke alternatieven voor tegels in de badkamer?

3. Iemand nog andere kostenbesparende ideeen?

Met vriendelijke groet,

Mark.

• ties

ik heb wel interesse om dit voor je te doen,als je interesse heb stuur me dan een emailtje naar snoopyjava@hotmail.comMarky schreef:

>

> Beste leden van het forum,

>

> Wij hebben een huis gekocht en de badkamer is zwaar

> verouderd. Deze moeten wij opknappen, maar hebben daar niet

> al teveel geld voor over. Netjes is belangrijk, maar goedkoop

> ook. Ik heb daarom een paar vraagjes.

>

> 1. Wat is een redelijke uurprijs voor een tegelzetter?

> 2. Wat zijn redelijke alternatieven voor tegels in de badkamer?

> 3. Iemand nog andere kostenbesparende ideeen?

>

> Met vriendelijke groet,

>

> Mark.

• Karin

Tegenwoordig worden heel veel badkamers grotendeels (waterdicht) gestuct. Alleen tegels bij de douchecabine, rondom het bad en achter de wastafels. Vaak zwarte tegels en wit gestuct. Ik vind het supermooi!

• jspost

Ik heb in een blad gezien dat iemand de badkamer had gestucked met leemstuc. Heel erg mooi alternatief voor tegels, waterbestendig en ziet er chic uit! Ben ik zelf ook nog van plan te gaan doen.

• WIM

Dit heb ik ook gedaan, zwarte tegels op de vloer, douchecabine, wasbak en toilet en de rest gestuct.

Dit is ook beter voor het vochtprobleem, je stucwerk neemt vocht op en daardoor heb je minder last van vochtvorming.

Anyway, het scheelt in de hoeveelheid tegels die je gebruikt. Ik vind persoonlijk grote tegels het mooiste, dus ik heb de vloertegels, ook als wandtegels gebruikt (ik heb Sepfontainte, V&B). Als je tegelt, denk aan een kimband langs de randen (merk Eurocol bij de Hornbach).

Een andere tip die ik wil geven is vloerverwarming onder de tegels, mits je heir zin en tijd voor hebt; heel erg prettig in de badkamer, met je blote voetjes op warme tegels wandelen…. Dit heb ik ook zelf gelegd….

Anyway, succes, als je nog iets wil weten, hoor ik het wel

WIM