Grondverf na plamuren?

• Harold

Hallo,

Heel het weekend druk bezig geweest met plamuren van spijkergaatjes, beschadigingen, naden en kieren ect. van geschilderd hout. Het is veel. Twee trappen, 5 traphekjes en nog een heleboel raamkozijnen.

Nu is mijn vraag. Nu het geplamuurd is op die plaatsen, is het dan beter om eerst alles in de grondverf te zetten??

Het is 2 dagen meer werk en mijn ervaring is dat hoe meer laagjes verf des te groter de kans op verfdruipers.

Wat is de standaard werkwijze na plamuren??

• Ruud

Hallo Harold,

Ik zou er wel een laagje grondverf op zetten en eerst goed schuren natuurlijk, op

deze manier verminder je de kans dat je het plamuurwerk door de verflagen ziet en wordt het eindresultaat mooier….

Het is even wat meer werk maar je zal zien dat het op het eind mooier is.

suc6 Ruud

• Harold

Schuren heb ik inderdaad gedaan. De geplamuurde plekken zijn weer helemaal glad. Je ziet alleen nog de gevulde plekken en dan in het wit ;-)

• Margriet

Gewoon even sneldrogende grondverf gebruiken. Je kunt dan ‘s ochtends gronden en ’s middags aflakken.

Geen 2 dagen dus :-) M.

• rob 88

sneldrogende grondverf hecht minder

• Harold

Heb vandaag een flinke start gemaakt met de grondverf over alles. Dan maar 2 dagen meer werk maar dan weet ik zeker dat het goed is.

• Rob27-08-05

je verteld er niet bij of de trap kaal is….

heb je geplamuurt op kaal hout?

ik geef je een werk schema.

trap goed schuren…machinaal.

trap afwassen water amonia.

kale delen gronden.

grote gaten vullen met een epoxy plamuur.

evt schuren.

plamuren.lakplamuur.laat de plamuur aantrekken…daarna een droog mes erover.hiermee haal je evtuele scharen weg.

schuren(220)

naden afkitten.acrylaat kit.(GEEN SILICONEKIT)

voorlakken….ik gebruik vaak snelgrond met grondlak.ongeveer 40/60

dit voor hechting en vloeing.

licht schuren voor evt stofjes.

afschilderen in????

let op ……. werk je trap voor in zoveel mogenlijk eind kleur.scheelt weer met dekking.

gebruik als je bang bent voor zakkers een lakrol.(LET OP GEEN SCHUIMROL ZIJN ROT DINGEN )

2 trappen anderhalve dag werk.suc6.

• Rob

en schilder in een pu verf.deze is wat kras vaster.

pu is poly urethaan