polen inzetten voor klussen

• Monique

Hi all,

Weet iemand wat de risico's zijn wanneer je Polen inzet voor het doen van diverse werkzaamheden zoals huisverbouwingebn ? Wat is de maximale bekeuring? Of waar kan ik dit soort info vinden?

Ik heb begrepen dat er inmiddels ook Polen zijn die een “vergunning”hebben. weet iemand hoe dat zit en of die Polen dan legaal inzetbaar zijn?

groeten, Monique

• Toon

Ja, leuk. Maak de economie maar lekker kapot. Wacht maar tot jouw baantje wordt overgenomen door een goedkopere werknemer. Denk er dan nog maar eens aan terug.

• sander

als je, een verbouwing met veel gebreken wil hebben dan zou ik echt voor polen gaan.

• Toon

Dat zal ik niet zeggen, maar om nu te spreken over eerlijke concurentie?

• rene

Niet zeuren jongens; we hebben zelf voor dit cabinet gekozen. Als ik pool was zou ik hetzelfde doen enne…werken de hollanders niet al jaaaaaaaaaaaaaren zwart?

Dat mag wel zeker?

Gewoon doen Monique: werken 2 keer zo hard voor de halft van het geld :-)

• nico

je kunt ze ook wit inhuren via een uitzendbureau. niks op tegen.

• simon

4000 EURO per pool is de boete.

Het zelfde als een illegaal.

Een als er een pool van jouw dak valt, en wat breekt (of erger), ben je aansprakelijk.

Als je ‘wit’ inhuurt (of via uitzendburo) loop je dit risico niet.

• Rob

2 keer zo hard ja…….voor 6 euro per uur,sukkers.maar waar betalen hun de belasting dan???nergens!!!!!aanpakken als je ze inhuurt.4000 euro per man boete.

• flepke

echgte hollanders he, zo goedkoop mogelijk en dan later klagen dat het niet goed is.

Vergeet niet dat de normering voor veel werk in Polen lager is dan hier, en veel (niet allemaal) Polen minder kwaliteit leveren.

En natuurlijk, als ik een Pool zonder werk was zou ik mijn kans ook grijpen, maar als Nederlander zeg ik dat als je een Pool inhuurt voor 6 euro per uur dat je een schofterige uitbuiter bent en hoop ik dat je zelf van het dak valt

• rene

En alle mensen die zwart werken of zwartwerkers inhuren? Maar ja, dat zijn geen polen hè..

Beetje hypocriet klussers….